zondag 28 mei 2006

Muts

Mutsen heb je in allerlei soorten.Deze kwam ik vorige week tegen bij mijn bezoek aan het Nederlands Openlucht Museum  in Arnhem. De laatste jaren is het museum bevolkt door personeel dat niet alleen  op een leuke en leerzame wijze laat zien hoe in vroeger tijden de dingen verliepen, maar ze zijn bovendien ook erg kundig op hun vakgebied. Deze "mutsenmaakster" uit Vierhouten wist er dan ook alles van, niet alleen had ze het vak in haar vingers maar ze kon er ook van alles over vertellen. Je mocht haar letterlijk "het hemd van het lijf vragen" en dat heb ik gedaan ook, we hebben een erg leuk gesprek gehad waarin ik weer heel wat wijzer ben geworden. Ik mocht foto's maken en een aantal hiervan zie je hieronder.  Het plooien van het kant

9 opmerkingen:

marian'ne m zei

Die is echt mooi he, heel fijn en sierlijk. Leuk dat ze er zoveel verstand van hebben en dat ook willen doorgeven!
Is het van een bepaalde streek, doet mij Fries aan.

Juul :o) zei

Het is prachtig dat oude kennis op zo'n manier wordt doorgegeven.
:o)

Berthi zei

Heel goed dat er zoveel mensen bezig zijn om kennis door te geven!

marian'ne m zei

Uhh, je bent verhuist? Even wennen maar het valt mee. Nu wij (ik) nog!! Het gaat wel snel.

Annette-h zei

Gefeliciteerd! Je kan nu ook gaan 'uitpakken'!

Berthi zei

Dat is snel gegaan....ik heb mijn rug nog niet omgedraaid of je bent al verhuisd. Zo snel krijg ik dat nooit voor elkaar.
Veel succes in je nieuwe huis!:)

marcella zei

@ Berthi,zo snel kun jij dat ook. eind van de ochtend een berichtje dat ik werd verhuisd. vervolgens wachten op bericht dat ik verhuisd was en daarna mijn kopfoto aangepast en een groter lettertiepje genomen. Daarna heerlijk uit eten bij iemand thuis, heel gezellig en waanzinnig lekker toetjesbuffet na ( en de rest was ook al zo mmmmm...) Echt, het valt reuze mee. Om er echt wat meer uit te halen dan de standaard dingen moet je wel even flink studeren maar voorlopig vind ik dit ook prima. Ik denk wel dat ik een ander statistiek tellertje ga installeren

Berthi zei

Wat heb jij er een gezellig verhuisdagje van gemaakt!

yvonnep zei

Mooi zeg, die mutsen. Toch blij dat we ze niet meer hoeven dragen.