maandag 15 mei 2006

Maandag wasdag

Ga je een dagje uit, nota bene op een zaterdag en dan stuit je hierop:
Maandag wasdag

Zaterdag was ik in Pijnacker op de tentoonstelling miniquilts van het Quiltersgilde.
Het was prachtig weer en op zo'n mooie boerderij rondlopen is al een feestje op zich.
Buiten aan de weg zag je dit:

bij het oprijden van het erf:

Op drie plaatsen hing een grote verzameling miniquiltjes, mooi op kleur en onderwerp bij elkaar.

Buiten was een terras waar je met een kopje koffie gezellig kon bijpraten met bekenden. En daar waren er heel veel van.
Op een van de regiodagen in Pijnacker waren vlaggetjes van stof gemaakt. Al die vlaggetjes bij elkaar gaven een feestelijke aanblik.
Langs een raampje een vlaggenslinger met de letters Vrederust, de naam van de boerderij

een korte impressie van de vele quiltjes




in het volgende logje nog wat meer foto's o.a. van de op een na jongste deelnemer naast haar quiltje. De tentoonstelling is nu afgelopen.
Voor wie nieuwsgierig is naar de meneer op de foto's: Ik weet het niet, ik ken hem niet, hij is toevallig twee keer mijn foto's binnengewandeld

36 opmerkingen:

Berthi zei

Ze zijn allemaal mooi.....maar de laatste mini quilt springt eruit!

Ongewenste personen of wat het ook zij, worden bij van de foto's gehaald door manlief......die techniek beheers ik (nog) niet!:)

O, ik hoor dat mijn wasmachine klaar is....... het is maandag...wasdag!:)))

basje zei

wat een verademing, terwijl de machine draait leuke plaatjes kijken ik geniet ervan

marcella zei

Berthi, mooi die Escher hè ? was ook mijn favoriet. Die met die vogeltjes vond ik ook erg bijzonder, heel zuiver en pietepeuterig genaaid; het deed me denken aan de Rizzla vogelplaatjes waarmee ik in mijn jeugd eideloos speelde.
"de meneer"was geen persona non grata hoor, maar bij het plaatsen zag in ineens dat ie twee keer in beeld liep, ik wilde speculaties voorkomen ;)
@ basje, ik strijk drie overhemdjes en "mag" dan even kijken...schiet niet op zo natuurlijk

marian'ne m zei

weer een heel mooi log(je), lekker veel moois te zien. De vogeltjes vind ik ook grappig !!!! En de mooie grote quilt voorop, wat een werk.

Berthi zei

Hebben we een beetje dezelfde smaak!?:)))

Juul :o) zei

't was weer 'n schitterende tentoonstelling! :D
Over meneren en de vogeltjesquilt...
Toen ik er was, stonden een aantal heren te debateren over hoe deze quilt gemaakt was, 't was leuk om stil met ze mee te luisteren! ;)
... de Rizla plaatjes, bijna vergeten! Had jij ook de albums om ze in te plakken? En was er ook niet een serie over vissen?

Juul :o) zei

Voor wie er niet bij was, nog meer foto's, ook van de leuke kippen hooiberg en 't varken in 't mandje:

http://www.quiltersgilde.nl/exp_mini2006.php

En hier héél véél foto's...

http://www.mijnalbum.nl/Album=M4NLWG7H

annette-p zei

Ook weer zo'n gezellige tentoonstelling, met eenheel lief mini-vogeltjes-quiltje.

Ria zei

Ik zal er ook nog één bij doen.


http://pg.photos.yahoo.com/ph/a3jana2000/album?.dir=/cd01scd

Juul :o) zei

@ Ria, hier komt hij aanklikbaar nog een keer:

http://pg.photos.yahoo.com/ph/a3jana2000/album?.dir=/cd01scd


???

Ria zei

Hoe doe je dat toch, ik krijg het niet voor elkaar!!!!

Juul :o) zei

@Ria:
Dat heb ik van Marcella geleerd!
Kijk en lees hier maar, (eerst het hele verhaal uitlezen) dan kun jij het vast ook:
http://nuttigenfraai.web-log.nl/log/5331208
Dat was de eerste aanzet, en toen ging ik links en rechts nog meer leren...
Maar deze manier is niet bij elk systeem bruikbaar, en omdat web-log binnenkort ook veranderd kun je er dan waarschijnlijk hier niets meer mee...

Maar jouw linkje laat me niets van Pijnacker zien... ???
Hoe zit dat?
Maak je nu zelf "even" 'n goede link? ;)

Ria zei

Nogmaals ik hoop dat het nu wel werkt.

Ria zei

Nogmaals even op website klikken.

Juul :o) zei

Je kunt 'm beter (voor de duidelijkheid) in het tekstvak zetten... ;)

http://pg.photos.yahoo.com/ph/a3jana2000/my_photos

Leuk hè, om "dingen" te kunnen? :D

Ria zei

Het is nog niet goed, ik kijk morgen wel of het mij dan wel lukt.

Juul :o) zei

Deze link gaat direct naar Pijnacker... 8)

link = aanklikbaar... ;)

Ria zei

Het zijn niet de goede foto's, maar juist omdat het in de tekstbalk staat breekt die het in tweëen.Daardoor gaat het niet goed.

Juul :o) zei

Je foto's uit Pijnacker zijn prachtig!
Bedankt!

Gewoon door oefenen met de "aanpassen / preview-knop"...
Marcella word je niet boos?
Je krijgt prachtige foto's te zien!
;)

Juul :o) zei

@ Ria, je moet de link niet in het "website"-vakje plaatsen! ;)

Gewoon in het tekstvak! :D

marian'ne m zei

wat een verscheidenheid aan quilten in Pijnacker!!! En oooook MINIATUUR!!!! Al die hoofden die dat hebben zitten uitdenken:-)) Er zijn echt veel "Kunstenaars" met een groooote K in ons land.

ineke zei

Door ziekte even uit de roulatie geweest en dus ook niet in staat om naar Pijnacker of Wesepe te gaan. Heerlijk dat ik door de foto's hier er toch een beetje geweest ben!
Heel hartelijk dank voor jullie moeite.
De quilts zijn schitterend, ook grote verscheidenheid. En van wie was dat schitterende poppenhuis/quiltwinkel?
groetjes, Ineke

Juul :o) zei

Er waren drie winkels!
Maar ik wil niet zomaar met namen op "het net" gaan rondstrooien...
;)
Wie weet waar het varken z'n patroon te vinden is? Die met dat dekje op z'n rug?
In het mandje en op de quilt?
:)

Annette-h zei

Leuk om zo mee te genieten als jer niet bent geweest!

Berthi zei

Leuk om al die foto's te zien!

marcella zei

glurend in mijn statistieken kwam ik er net achter dat dit mijn 100ste logje is, toch weer een soort mijlpaaltje in mijn logjesleven

Juul :o) zei

Gefeliciteerd! :D

http://www.thesilverneedle.com/free-hugsandkisses.pdf

;)

Juul :o) zei

Nog een paar "kadootjes" :

http://www.thesilverneedle.com/free-basketofhearts.pdf

http://www.thesilverneedle.com/free-lorri2.pdf

http://www.thesilverneedle.com/free-houseonahill.pdf

Veel borduurplezier, en dat je ons nog maar véél mag laten meegenieten!
:D

marian'ne m zei

gefeliciteerd!!!!! Het is gezellig en leerzaam om bij je langs te komen, op nar de 200 :-)

waar zitten je statistieken?

marcella zei

Lief dat ik cadeautjes krijg :D
@Marianne, welkom bij de volgende 100 logjes. Mijn statistieken zitten verborgen.

marian'ne m zei

Ja dat snap ik , ik moet eigenlijk zeggen waar vind ik mijn statistieken om weer wat terug te vinden!

marcella zei

@Marianne, ga naar
http://www.web-log.nl/beheer/index.log
en klik op statistieken

Juul :o) zei

Berthi heeft nieuwe foto's voor je geplaatst, en je wijze raad is nodig...
;)

marian'ne m zei

merci, marcella :-)))

yvonnep zei

Die vogeltjes vind ik reuze apart...nooit eerder gezien en klopt het dat er een Escheriaanse quilt bij zit? Die onderste bedoel ik. Heel mooi.

marcella zei

@yvonnep. wel een erg late reactie van mij maar ik ben vergeten je te antwoorden. Het was inderdaad een Escher