dinsdag 15 mei 2012

gezinsuitbreiding

en het was nog bij toeval ook. Natuurlijk moet je dit niet al te serieus nemen, want dit berichtje gaat over mijn nieuwste speldenkussentje en bijpassend schaaretuitje.
Afgelopen zondag had ik eindelijk weer eens een paar uurtjes onbezorgd de tijd om iets in elkaar te prutsen en ik koos voor een speldenkussentje in Boutis wat ik al een tijdje 'in de wacht' had. Vorig jaar kocht ik in Frankrijk een aantal lapjes mooie katoenen batist in prachtige 'poederkleuren'. Ik koos voor de blauwe en ging aan de slag. Wat een leuke techniek is het toch. Na een paar uurtjes tekenen, borduren, naaien en wat geknutsel met een kartonnetje zat het kussentje in elkaar.
Op zoek naar een lintje voor het schaaretuitje zag ik het setje in open naaiwerk waar ik hier over schreef. Toevallig of niet maar de lichtblauwe zijde in de beide mapjes past exact bij het blauwe batist van het speldenkussentje, één grote gelukkige familie ;)
Maandagavond ben ik verder gegaan en heb nog een gezinslid toegevoegd aan het setje, een schaaretuitje:
Misschien maak ik er nog wel een mapje bij want mijn lapje batist is nog lang niet op en de smaak van Boutis heb ik weer helemaal te pakken.

23 opmerkingen:

Marion zei

Wat ziet het er weer mooi en verzorgt uit.

Groetjes van Marion

Auckje zei

Beeldschoon geheel heb je gemaakt! Boutis heeft iets delicaats. Ik neem aan dat die kleine bolletjes franse knoopjes zijn? Wat gebruik je nu als vulmateriaal? Ik heb hier in Frankrijk een mevrouw draden zien trekken. De op te vullen ruimtes variëren qua grootte dus helemaal duidelijk is het mij nog niet. In elk geval, vind ik jouw speldenkussen en schaaretuitje prachtig!
Auckje van der Leij

Supergoof zei

Marcella, je bent een waar handwerkkunstenares!
MOOI!!!

Anoniem zei

*p*r*a*c*h*t*i*g*............ik zit nog in t zwarte gat na "Blanche"...waar ik nu mee bezig ben ,vind ik zo grof en lang zo leuk niet ....terwijl ik t met veel plezier kocht op de handwerkbeurs.....grrrrrrrrrr...tsja ik heb nu eenmaal maar 1 werkje tegelij k onder handen ,kon ik dat maar veranderen ...zucht!

groetjes hilly

marcella zei

@Auckje, de witte bolletjes zijn platsteken. Ik heb dit keer opgevuld met alleen draden, 100% katoen, speciaal voor Boutis. Je kunt vlakjes ook opvullen met ander katoenen vulmateriaal. Je kunt meerdere draden naast elkaar in een vlakje leggen.

@Hilly, ben ik toch reuze nieuwsgierig waar jij nu mee bezig bent. Na Blanche heb ik het lapje in Fries wit- en sneewerk opgepakt en dat was nog veel fijner dan Blanche...dat lapje is inmiddels ook bijna af, nog één motiefje, daarna even showen in Delft bij Sanny van wie ik het lapje kreeg en dan kan het aan de rol.
Op dit moment ben ik even kleine projectjes aan het frutselen zoals hierboven

Johanna Zweden zei

Schitterend
Fijne avond groetjes Joke

Gerard zei

Wat is de boutis-techniek toch leuk, vooral die kleinere werkjes, want een groot tafelkleed of zo duurt wel heel erg lang voor het af is.
Prachtige dingetjes heb je gemaakt!

Laura zei

Hallo Marcella, ik vind het prachtig gemaakt. groetjes Laura

Corina zei

Wow, wat mooi!

Oude lappen zei

Boutis is inderdaad heel leuk om te doen. Het is zo fijn werk. Het ziet er ook wat chique uit.
Nog veel plezier ermee!
Liliane

Ineke zei

Wat mooi!!!!Knap dat je zoiets moois kan maken.
Groetjes

Chris zei

Wat fijntjes weer Marcella en wat een aparte techniek. Nog nooit gezien.

Annelies zei

Jeeh, schitterend !

sylvia zei

joh, wat mooi!!!

Anne zei

Juweeltjes. Blij een bericht van je te zien.

Basje zei

je bent weer even goed bezig geweest!! wat een schitterende set wordt dit met elkaar, Basjesessers

Guusje, zei

Wat een erg mooie set is het geworden.

liefdevoortextiel zei

Dit is weer in een woord geweldig!!!!

Made by Meet zei

Wat een prachtig setje!
groetjes Meta

De borduurvrouw zei

Zo te lezen was het een makkelijke bevalling. De nieuwe boorlingen mogen er zijn, schitterend zijn ze. Je hoeft niet bang te zijn dat iemand het zinnetje van Herman Finkers zal gebruiken: Wat een lief kind, hihi.

Anny zei

Wat een mens allemaal niet kan in een weekend! En dan zooooo mooi. En zeg maar tegen Sophie dat ze vast heel mooi kan tekenen. Zeker de straapjes... veel beter dan mevrouw Rafel... die heet niet voor niets zo ;-)

betty prins zei

Wat ziet dat er weer mooi uit, Marcella, zo fijntjes (en dan lijkt het op de foto nog groter dan in werkelijkheid). Ik zie al een mooie vitrine kast voor me met al die juweeltjes erin....

Phebe and Jane zei

Wat schattig, en wat knap gemaakt.
Groetjes,
Marian