donderdag 27 oktober 2011

verwend, deel II

Als je een logje schrijft wat verwend,I heet, dan kun je op je Hollandse klompjes aanvoelen dat er nog meer verwennerij zal volgen.
In september waren wij, mijn lief en ik een paar weken in de Elzas waar wij ook het jaarlijkse Quiltfestival in Ste Marie aux Mines bezochten. De eerste week van de vakantie zag ik bij de supermarkt met de grote boekenafdeling een prachtig boek met bijzonder leuke Boutis-projectjes.
Ik besloot het boek te kopen want zoveel leuke projectjes in een boek zie je nu ook niet zo heel vaak. Dit is het boek
en hier zie je een van de projectjes: een klein jurkje wat nu al veel te klein is voor Sophie
Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen, want dan heb ik meer tijd over voor bijvoorbeeld dit beeldschone naaidoosje
Eenmaal op de Carrefour bleek de schrijfster van het boek,Kumiko Nakayama daar ook te zijn met een winkeltje. Ik kocht er een paar halve metertjes pastel kleurige batist
zodat ik op een regenachtige zondag direct aan de slag kan. In dat winkeltje zag ik ook een heel bijzondere collectie stoffen, ontworpen door Kumiko Nakayama, speciaal voor het Musee de la Toile de Jouy in Parijs (in Jouy en Josas). Omdat mijn portemonnee inmiddels aardig leeg was heb ik de lapjes alleen aan mijn lief laten zien zonder ze te kopen. Het zou ook een flinke uitgave geweest zijn want er waren maar liefst 36 lapjes in dat koffertje. Mijn lief had wel gezien dat ik de lapjes geweldig vond en met mijn naderende verjaardag in het hoofd besloot hij ze heel stiekem zelf te kopen.
Op mijn verjaardag, een paar weken geleden kreeg ik 's nachts om twaalf uur dit kleine koffertje.
Tussen de knisperende papiertjes lag een kaartje van Kumiko Nakayama met op de achterkant
een allerliefste verjaardagswens van de ontwerpster zelf. In het Japans wat ik niet kan lezen, maar geeft dat niet juist iets bijzonders aan het kaartje? Als je de papiertjes voorzichtig openvouwt komen de lapjes tevoorschijn:
Prachtig vind ik ze, die kleuren
en die motieven
Een allerliefst cadeau van mijn lief en extra bijzonder door het lieve kaartje erbij. De dames van het winkeltje kregen niet veel heren die lapjes voor hun vrouw kochten vertelde mijn lief. Zij vonden het in ieder geval super lief... en ik ook ;)

het oude blogje dat ik vandaag plaatste gaat over de lap met Vernaaide Linten van Marken. Die lap ligt tot en met twintig november te pronk in Muzee Scheveningen.

L'art du Boutis, Kumiko Nakayama-Geraerts
Mango Pratique, ISBN 9 782812 500602

19 opmerkingen:

betty prins zei

Alleen het koffertje al is zo leuk, Marcella, wat een prachtige lapjes, wat zul je daar heerlijk mee kunnen fröbelen! Het naaidoosje is te snoepig!
Een mooi boek, heerlijk al die inspiratie.

Gerard zei

Zelfs op mijn Franse klompen begreep ik dat er een tweede verwen blog zou komen, alleen had ik niet gedacht dat het al zo vlug te zien zou zijn.
Prachtig koffertje met prachtige lapjes erin. Leuk, hè, om zo verwend te worden! Ben benieuwd wanneer je er iets mee gaat doen of laat je ze mooi te pronk in het koffertje zitten... een poosje?

Lida zei

Nu ik hoop dit weekend het muzee te bezoeken en jouw creaties weer te kunnen bewonderen! Wat een hartstikke lief cadeau en wat leuk zo ingepakt en dat kaartje, echt een heel bijzondere verrassing! Veel plezier met al die mooie stofjes! Groetjes
Lida

Chris zei

Oh Marcella wat een prachtig cadeau!! Dat je DH dat voor elkaar gekregen heeft om dat stiekem te kopen!! Dat vind ik heel knap. Wat bijzonder, die felicitatie in het Japans, een heel bijzonder aandenken. En die stofjes zijn natuurlijk prachtig. Wat zal je er blij mee zijn!! Groetjes van mij.

Anneke zei

k heb je verjaardag gemist, dus alsnog van harte! en je hebt een DH die jou goed kent en zoiets liefs doet... ik zou hem goed bewaren ;-)

Phebe and Jane zei

Wat een romantische en attente man heb jij! Het koffertje alleen al is de moeite waard, maar de inhoud is ook heel mooi. Ik kan me voorstellen dat je je verwend voelt.
Groetjes,
Marian

Jeanny zei

Wat een lief lief heb je !!! (zoiets zou mijn lief ook wel klaarspelen)
Het is een prachtig gevuld koffertjes.
Fijn weekend.

Anny zei

Nog gefeliciteers en wat een cadeau! En... zo'n hel grote supermarkt... met zulke boeken dat zouden we hier ook moeten hebben... dan kwam ik nooit meer thuis van het boodschappen doen...

Bertie zei

heerlijk cadeau. dat koffertje is ook mooi. en je lief is lief.

Guusje, zei

Wat een geweldig mooie aankoop en wat een ontzettend mooi cadeau. Dat is zeker erg verwend, heerlijk als dit zo voor je wordt gekocht.

Anoniem zei

Wat een geweldig cadeau! Hij heeft echt heel bijzondere lapjes uitgekozen voor je, wat mooi!

jessie zei

Wat een mooie verassing, nog van harte, je kunt voorlopig vooruit om weer mooie dingen te maken.

Anoniem zei

Hoi Marcella,

Snif, ik ben je email adres kwijt, dus doe ik even zo.
Dit is de site waar ik het over had:
http://refletsdesoie.over-blog.com/
En weet je, dat mooie boek heb ik gekocht,want dit is het patroon waar ik het over had.

Groet Ria

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat een MOOI cadeau..
nog gefeliciteerd en veel "knutsel"-plezier!
groetjes, Petra

Willy zei

Het koffertje is al zo mooi en dan nog de prachtige stoffen, wat een lief cadeau en verrassing.
En wat is dat een mooi boek, daar zien we vast wel iets uit terug, want er ligt al mooie stof klaar.
De "vernaaide linten" zal over belangstelling wel niet te klagen hebben.
Fijn weekend, groetjes

lheurebleue zei

wat is nu het mooiste cadeau: dat koffertje zelf of de man die zo ontzettend lief was het voor jou te kopen!!!
ik zag de stand van Kumiko Nakayama vorig jaar op de beurs fil en aiguille in parijs - prachtig!

Noor zei

wat een verwennerij Marcella!

marcella zei

@Lheurebleue, het mooiste cadeau is uiteraard mijn Lief. Dat je 't nog vraagt :)

Auckje zei

Weet niet of je deze reactie nog leest maar hoe dan ook, gisteren was er bij ons in de buurt een tentoonstellinkje waarook een mevrouw zat te boutissen ( vast geen bestaand woord). Zij maakte mij attent op het volgende adres.
www.la-maison-du-boutis.com
Mocht je in de buurt komen.......