woensdag 11 mei 2011

We zijn er uit

De dagen vliegen voorbij op 't moment, het is nog steeds heerlijk weer en dus breng ik heel wat tijd in de tuin door, zittend in mijn tuinhuisje of voorzichtig wroetend in de aarde. Op dit moment heb ik al kleine abrikoosjes aan Sophietjes boom, frambozen in wording,een muur vol met nog piepkleine druiventrosjes, aardbeien, tomaten (nou ja, een paar bloemetjes die tomaten kunnen worden), stiekem binnengedrongen bramen en misschien ook nog wat peren aan de boom. Er valt straks heel wat te snoepen.
Gewerkt wordt er ook aan de rand van mijn lap met Vernaaide Linten van Marken die ik hier voor het laatst liet zien. Het is nog een heel werk: draadjes uittrekken, hoekjes maken, doorstoppen, open zoompjes en randen met schuintjes. Vele malen rondom de lap en ik ben er iedere dag wel een tijd of tijdje mee bezig.
Mooi wordt het wel:
Afgelopen weekend was zoonlief hier, het was tenslotte moederdag en ik ben zijn favoriete moeder. Met een enorme bos met o.a. rode rozen (zo lief om te krijgen) stond hij zaterdag op de stoep en na een gezellig maal in de tuin hebben wij ( mijn lief, mijn zoon en ik) tot diep in de nacht in de tuin bonenveldjes geplant. Uiteraard onder genot van het een en ander en nog wat meer
Zondag hebben zoon en ik even 'gebrainstormd' over de afwerking van de lap. Ik schreef daar in het vorige Linten-logje al wat over: ga ik deze inlijsten of werk ik hem af als losse lap. Hij vond het laatste en had daar goede argumenten voor die ik eigenlijk in mijn hart ook al had.
Het wordt dus een losse lap die ik mee kan nemen als er weer ergens wat show and tell te gebeuren staat.
Het buitenste open zoompje waar ik voor de foto een heel klein stukje van heb geborduurd haal ik er weer uit, dat komt straks samen met het vast zetten van de inslag van de zoom:
Voor de 'detaillisten' onder u even een groter plaatje
Ik borduur nog even voort…

1 opmerking:

marcella zei

de lap hangt op dit moment in Muzee Scheveningen op de tentoonstelling "Uit de School geklapt". Het idee om de lap niet in te lijsten was dus ook achteraf prima