donderdag 12 augustus 2010

Just for Ladies

Het is zomer, de meeste dagen is het weer prima en die kans grijp ik dan meestal aan om heerlijk ergens te gaan vlooien.  Op ons gemak ( mijn lief vindt het gelukkig ook een leuke tak van sport) kuieren we langs de kraampjes in de hoop nou net dat ene te vinden waar je hart een beetje sneller van gaat kloppen. 
Zelfs zonder buit zijn zulke dagjes uit altijd gezellig en leuk.
Deze zomer is het er nog weinig van gekomen. We gingen een keer naar de Lange Voorhout in Den Haag en daarna een ochtendje naar Delft op zaterdag, met een gezellig zonnetje heerlijk  langs de grachten de vele kraampjes langs en daarna verstapte ik me op de trap waardoor winkelen en kuieren opeens niet meer zo heel aantrekkelijk klonken.
Nu amuseer ik me thuis ook prima met een boekje en een handwerkje dus voor zover is en was er niets aan de hand. Toch miste ik ons jaarlijkse zomer-gesnuffel.
Een nieuwe hobby werd geboren: zoeken op ebay.
Ik kocht een heleboel "klein grut", praktische handwerkgereedschapjes van weleer waar ik nu juist zo dol op ben, een mooi priempje, een handig schaartje, een handig naaldenkokertje. Leuke dingetjes en een mooie aanvulling op wat er zoal eerder werd verzameld.
Mijn absolute vondst is deze Ladies Companion,
een piepklein leren kokertje met daarin een aantal handige gereedschapjes en....... een klein kristallen flesje waar een heel klein beetje parfum in past. Een handwerkende dame moet zich tenslotte zo nu en dan besprenkelen nietwaar? 
Het hele kokertje is niet groter dan 3 x 4 cm en is in totaal bijna 8 cm hoog. 
 als je het open maakt zie je dat alle gereedschapjes en het flesje een eigen plekje hebben.
 De inhoud van het etuitje is behalve het parfumflesje, een zilveren vingerhoedje, (toevallig net in mijn maat, een klein schaartje, een rijgnaald, een dikke naald, een priempje en een een knopenhaak met aan de onderkant een bodkin. 
 
zo is alles nog een beetje duidelijker te zien. In het flesje zijn kleine sterretjes gegraveerd en sommige gereedschapjes hebben een koperen of verguld (?) uiteinde. In het schaartje is een afbeelding van een sleuteltje gegraveerd. 
Het was spannend om een bod te doen op dit mooie setje en opnieuw toen de postbode het pakje bracht. Ik ben er heel erg blij mee.

Geen opmerkingen: