zaterdag 3 mei 2008

Wit?

Na de rode speldenkussentjes en nog voor de blauwe had ik de witte beloofd. Voor wie echt voor wit gaat wordt dit een teleurstellend verhaal: ik heb maar een naai-gereitje in het wit. De rest is is vooral niet rood en niet blauw en dat is ook een keuze ;)
Ga gerust wat anders doen als je niet naar mijn alles-behalve-wit-collectie wilt kijken, even de hond uitlaten of lekker de keuken soppen en kom later terug.
Het volgende logje wordt alles blauw, echt, echt waar! Beloofd is beloofd.

Voor de doorbijtertjes die wel alles willen zien volgen hieronder mijn "witjes", te beginnen met deze

een envelopje met speldenkussentje. Op het speldenkussentje staat een spreukje over een draadje geborduurd: "when life gives you scraps, make a quilt"

De achterkant is ook mooi

ik heb dit setje jaren geleden eens gemaakt naar een patroontje dat ik in Utrecht bij magazijn de Vlijt kocht. Mooie herinnering aan een fijne winkel.

Nu we toch bij de verdwenen maar nog lang niet vergeten winkels zijn aanbeland: de meeste quiltsters herinneren zich de Quiltnaald in Brielle nog wel. Zeker in die tijd een fantastisch lapjesparadijs waar ieder toch minstens een keer in zijn leven geweest moest zijn. Als je daar iets over de post bestelde kreeg je er soms een klein patroontje bij. Zo kwam ik aan het patroontje voor dit scissor-fobje. Ook deze heb ik al erg lang geleden gemaakt.

Ik schreef gisteren dat fobjes niet zo handig zijn als je je schaartje gebruikt maar ze zijn natuurlijk wel handig om de schaartjes uit elkaar te houden tijdens een cursus of workshop.

En dan zijn we nu eindelijk aangekomen bij het echte wit: als ik het even in de wasmachine stop is het nog witter maar dat denken jullie er maar bij. Boutis heeft de neiging om een beetje te vergelen als het in de zon ligt en dit etuitje wordt op het moment erg veel gebruikt omdat ik de quilt voor hem iedere dag een paar steekjes erbij geef.

Het bruine boekje is gekocht en is al erg oud. Binnenin zitten een aantal wollen lapjes, keurig met de hand voorzien van een festonrandje. De buitenkant heeft een zeer fijn bloempatroontje. Ook het geborduurde randje in donkerbruin is met zeer fijne steekjes erop gezet. Ik vind het een schatje!

Het Dear Jane naaldenboekje was in de tijd dat ik mijn dear jane maakte "in" onder de DJ-maaksters. Ik "deed" het indertijd met een yahoo-support groep wat erg gezellig was. Het is een eenvoudig naaldenboekje met voorop een printer-afdrukje van de voorkant van het boek. Misschien een leuk idee voor de nieuwe Janes?

Het Boutis-rolletje is een veelgebruikt quilthandigheidje. Er in past precies een klosje van mijn favoriete garen, een "kleine" klos YLI quiltgaren en aan de buitenkant kan ik tijdelijk een of meerdere naaldjes prikken als ik aan het werk ben. Het voordeel van dit rolletje is dat mijn klosje niet steeds op de grond rolt.
Kijk, zo ziet de binnenkant eruit:

Het is een eigen ontwerpje. Voor wie goede ogen heeft: aan het rechthoekige flapje zitten twee opgevulde Boutis-hartjes.

24 Reacties

Geen opmerkingen: