zaterdag 31 mei 2008

Jantje van leiden

Speldenkussentjes, ik had het beloofd: vanaf die dag zou er iedere maand een speldenkussentje of naaldenboekje van mijn hand verschijnen. Vergeleken bij de april versie, die ik toen al een "vluggertje" noemde is het mei-kussentje meer een Jantje van Leiden: een heel eenvoudig logcabin-achtig blokje met in het midden een kleine bloem in applicatie. Het was een pakketje en ik viel op de rozenstofjes.

Het lapje in het midden is bedrukt met kruissteekjes. Bij deze heb ik aan mijn zelfopgelegde mei-taakje voldaan en kan ik gaan denken aan de uitwerking van het juni-ding.

Afgelopen donderdag kwam mijn quiltgroep bij elkaar en we kregen dit keer een erg leuke borduur-opdracht. Ik ben er de hele avond druk mee in de weer geweest (ik geloof niet dat ik ooit zó stil was daar) en thuisgekomen heb ik mijn lapje afgemaakt. Daarna was ik niet meer te stuiten en heb gisteren nog een tweede en een derde gemaakt. Zo leuk! Vandaag was ik in Utrecht en heb ik twee lapjes vilt gekocht die ik er bij wil gebruiken. Voor de rest is het afwachten voor jullie en nog even piekeren voor mij want ik weet nog niet precies hoe ik e.e.a. in elkaar ga zetten. Maar leuk wordt het vast.

Ondertussen kwam ik her en der in huis nog wat speldenspul tegen zoals deze in het rood:

de bovenste twee zijn gekochte exemplaren, de onderste twee heb ik ooit zelf gemaakt.

Een blauwe van vilt die ik op een quiltexpo heb gekocht bij het Hongaarse Quiltersgilde. Dit lijkt mij een erg leuke techniek om zelf eens te proberen:

en tot slot nog een mini muis in vingerhoed. Ook in een ver verleden een projectje van de quiltgroep.

Verder nieuws op speldenkussen en naaldenboek gebied schreef ik hier : uit de envelop uit Frankrijk kwam een beelderig patroontje voor een speldenkussentje en vandaag werd ik na thuiskomst verrast met dit schattige patroon. (héél hartelijk bedankt allebei voor deze leuke en unieke verrassing!) De komende maanden staan er dus nog heel wat mooie dingetjes op het menu.

Het is bijna vijf voor twaalf, de hoogste tijd om mijn logje openbaar te maken, het kan nog net in de maand mei ;)

27 reacties

Geen opmerkingen: