maandag 5 mei 2008

The blues

Vandaag nog maar eens wat speldenkussentjes in de show and tell. De blauwe deze keer, want beloofd.
Mijn bevrijdingsdag bestond uit een prachtig concert wat ik bij toeval "ergens" op een van de vele tv zenders ontdekte: de tweede Mahler, historisch mooi gespeeld in 1990 door het RPhO o.l.v Bernard Haitink. Ik had hem destijds al gehoord (live zelfs geloof ik) en de combinatie bevrijdingsdag-RPhO-Haitink was subliem.
Onder Mahler heb ik heerlijk verder geborduurd aan mijn plaatjes lapje en dat wordt mooi!

Op een blauwe maandag -echt waar- maakte ik wat proefjes voor een quilt die er nog niet van gekomen is.
Een speldenkussentje met naaldenboekje van de beide proefjes well, kijk maar:

Onder het speldenkussen nog een geborduurd mapje en de achterkant van de rode bal die ik bij het rode logje liet zien. Beiden hebben Quaker-motieven. Over het mapje schreef ik ooit een logje. De bal is een speldenkussentje dat aan de rok werd bevestigd met een lintje.

Ook de binnenkant van het mapje ziet er leuk uit:

Deze blauwtjes heb ik een jaar of drie, vier geleden gemaakt.

Ouder blauw is dit naai-etuitje wat precies groot genoeg is om de belangrijkste quiltspulletjes in mee te nemen naar een cursus: zelfs een geo-driehoekje past erin

Zo, poppetje gezien, kastje dicht!

Nog twee blauwe gepatchte kussentjes, een in log cabin en de andere met hexagons

en natuurlijk mag mijn houten pronkstukje niet ontbreken:

Een shaker speldenkussen van Bobinga hout volgens originele tekeningen nagemaakt, het houtwerk door mijn lief die gelukkig kan houtdraaien en het textiele gedeelte door mij. Dit speldenkussen is altijd in gebruik.

volgende keer de laatste fotootjes en dan is het echt OP

16 Reacties

Geen opmerkingen: