vrijdag 7 maart 2008

Zij van nuttig en fraai ruimt op

Zo af en toe neem ik iets kleins onder handen wat in de loop der tijden een beetje rommelig is geworden.
Neem deze doos, een prachtige handgemaakte Shakerdoos, die gezellig naast wat andere Shakerdozen mooi staat te zijn op een quiltje.

Tot zover niks aan de hand, de broertjes en zusjes van de doos hebben elk hun inhoud: het kleinste doosje is gevuld met knoopjes, de doos met het hengseltje met kleine proeflapjes die keurig op een stapeltje in de doos prijken, de heel grote doos zit vol met oude handwerkjes van anderen, ook netjes in de doos gerangschikt, nog een andere doos is bijna leeg en heeft nog geen echte bestemming. Alleen met deze doos wil het maar niet lukken.

kijk maar eens hier, dan zie je wat ik bedoel:

leuke bandjes en lintjes, dat wel, maar wat een rommeltje in die doos. Als ik een lintje zoek moet ik tegenwoordig eerst de hele doos omkeren. Dat is niks dacht ik en dus verzon ik een opruimplannetje.

zo gaat het worden: de smalle lintjes en bandjes netjes om een zijdekaartje gewikkeld en op kleur aan een ring. Voor het bredere lint maak ik zelf de kaartjes. Een heel werk maar dan heb je ook wat ;)

ik weet niet of het op deze manier straks nog in deze doos past, maar als dat niet zo is doe ik de lintjes in een HEMA doosje van plastic en verzin ik wel een andere inhoud voor de Shaker box. Netjes wordt het in ieder geval wel.

23 Reacties

Geen opmerkingen: