donderdag 6 maart 2008

Een quilt voor hem, V

Het gaat weer lekker met quilten, nergens meer last van en na een beetje wennen worden mijn steekjes ook weer steeds netter. Het gaat zelfs zo lekker dat ik de afgelopen week bijna iedere dag wel een stukje verder kon quilten aan de quilt voor hem. Voor de andere logs over de quilt voor hem (eerst klik,klik op het linkje) naar beneden scrollen langs Sophie en haar lapje tot je bij een quilt voor hem, deel I bent en dan al lezend weer naar boven.
Kijk dat is nou gemakkelijk: sinds ik mijn nieuwe rubriek "categorieën heb gemaakt vind ik snel de logjes die ik zoek terug. Heerlijk toch?

De eerste twee "droppen" zijn inmiddels helemaal af en daartussen is ook het eerste halve verenpatroon gequilt. Drop drie is al halverwege dus morgen of overmorgen kan ik het eerste hele patroon optekenen en daarna quilten. Dat vind ik het fijnste werk, zo’n maagdelijk lapje ecru met een mooi klassiek verenpatroon zonder dat je rekening hoeft te houden met naadjes. Wat werkt dat heerlijk!

hier nog een stukje van het verenpatroon:

Als alles klaar is moet ik ook nog eens gaan nadenken over het quilten van de rand, maar dat is van later zorg.

12 Reacties

Geen opmerkingen: