zaterdag 23 februari 2008

Opmerkelijk

Op diverse weblogs zag ik vandaag berichtjes over de komende tentoonstelling in het Nederlands Openlucht Museum georganiseerd door Merkwaardig. Omdat mijn merklap-groep Opmerkelijk sinds vorig jaar met een nieuw eigen ontwerp-project is gestart en ik mijn lapje vul met echte en zelf verzonnen Biedermeierpatronen is het hoog tijd voor een up-date van de vorderingen. Vorige maand heb ik mijn lapje aangevuld met een druivendrager, een allerliefste jongeman die een enorme tros druiven met zich mee torst aan een stok en de foto’s daarvan lagen al een tijdje klaar.

Zo ziet het totale lapje er nu uit:

Dat is toch alweer een klein beetje meer dan op de vorige foto.

iets dichter bij ziet hij er zo uit en met de neus er boven op zo

hm, fotograferen is niet helemaal mijn Ding ;)
Wat de jongeman niet weet is dat er straks een allerliefste Hollandse Franse Maagd aan de overkant langs komt. Ook haar vond ik in het boek Les Marquoirs Anciens van Catherine Pouchelon. Dit boek is een leuke bron om patronen van Franse origine uit die periode in te vinden. Er is nog een hoop werk te doen aan mijn borduurlap, vooral de rozenrand – hoe mooi ik hem ook vind – kost een heleboel borduuruurtjes.
Gelukkig hoeft de merklap dit jaar nog niet af.

Mijn linnen is zestien draads roomwit van Kunst en Vliegwerk en ik borduur met een draadje DMC

17 Reacties

Geen opmerkingen: