Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

zondag 23 september 2007

Hoe mooi het was en hoe ver

Jullie hadden het vast wel gemerkt maar ik was er een paar weekjes tussenuit: naar Frankrijk om onder andere de vierdaagse Europese patchwork ontmoeting te bezoeken. Het was weer geweldig, het weer zat reusachtig mee, de quilts waren prachtig, ik heb een weer aantal bekenden ontmoet, heerlijk gegeten en de overige dagen was er ook het nodige te beleven en te genieten.
Bij thuiskomst merkte ik dat jullie toch iedere dag mijn weblog bleven bezoeken, leuk voor de "score" maar ook hartverwarmend!

bedankt allemaal!

Omdat dit een handwerkblog is zullen de vakantie-verhalen die ik de komende dagen schrijf ook voornamelijk over handwerk-achtige zaken gaan.
Er waren tuinen met en van patchwork; zo was er in navolging van Knit a River een groen tapijt voor Afghanistan uitgelegd, heel bijzonder

Er waren dieren: echte, zoals deze indringer via het badkamerraampje:

maar ook de gepatchte dieren waren volop vertegenwoordigd.
Er waren huizen, een Egyptische tentenmaker, we zagen de mooiste quilts uit Oost Europa, oude (redwork-) handwerkjes uit de Elzas (voor een handwerkster om te smullen), Amish quilts, de mooiste quilts uit tien jaar Quiltmania, een prachtige tentoonstelling die eerder dit jaar in Brouage, Charente Maritime te zien was en natuurlijk was er buit!
Niet alleen gekocht in het uitgebreide winkelparadijs wat bij de tentoonstellingen te vinden was maar ook uit winkeltjes en brocantes daarbuiten. Als altijd houden wij onze eigen 'Worst Quilt Contest' en dat was dit jaar moeilijker dan ooit omdat de inzending niet groot genoeg was. Op zich is dat best positief natuurlijk ;) . Deze werd het niet niet, alhoewel het een goede kandidaat was:

Als je erg nieuwsgierig bent naar een van de bovenstaande onderwerpen wil ik die best als eerste laten zien, laat maar horen.
Om alvast een voorproefje te geven van de prachtige quilts die nog komen laat ik tot slot van dit log deze abstracte quilt van een van de leden van het Spaanse Quiltersgilde zien, het gastgilde van 2007.

24 Reacties

Geen opmerkingen: