dinsdag 10 april 2007

En nu nog quilten

Terwijl de kleine Claus Casimir of Bea Wilhelmien in aantocht is gaat het handwerken hier natuurlijk gewoon door. De paasdagen waren net iets te kort om het quiltje af te krijgen maar nu zit mijn mini-topje dan toch gespeld en al op haar Hubbs eh…Hobbs tussenlaagje plus zachtgroen achterkantje. Even een beetje quilten hier of daaren hobbs eh…hop,alweer een Dingetje af!

wat er verder aan nieuws is? 100 breinaalden in een koop voor € 0,50 gisteren op een vlooienmarkt. Hier en daar een beetje verbogen (lade mee open gemaakt?) maar wel alle nummers vanaf 1.5 tot 6 minstens twee maal. Zonder nadenken gekocht, beetje spijt want ik kreeg er geen tasje bij en ik had er veel bekijks met commentaar mee. Ik had zo een klasje met heren-op-breiles kunnen beginnen ;)

Een uiterst gezellige paasbrunch bij Elise ter ere van haar verjaardag eerder die week. Ze houdt opruiming en gaf mij o.a. het boekje Borduren voor iedereen van Lis Paludan. Samen met het boekje Kruissteekborduren van Margit Reij wat ik eerder in de week van een borduurvriendin kreeg weer een nuttige aanvulling voor mijn boekenkast.

Ook mijn moeder ruimt op en gaf me een shawltje wat mijn vader ooit voor haar mee nam van een zakenreis naar Hongarije. Het zou geborduurd zijn door iemand bij wie hij indertijd te gast was. Ik denk dat het zo’n 45, 50 jaar oud is.

Donderdag geef ik een mini-workshopje biscornu, daarna kunnen ook die frutseltjes op mijn weblog. Ik heb het er maar druk mee.

Geen opmerkingen: