zondag 17 februari 2019

Harry Potter en het spook van Elf....

Hé, schrijft zij van Nuttig en fraai nu ook al boeken, vraag je je misschien af... Het antwoord is nee, maar mijn allerliefste kleindochter Sophie leest ze wel...eigenlijk verslindt ze alles op boekengebied. Zo heeft ze komplete series van 'het dagboek van'..., sinds vandaag alle edities van de dertien verdiepingen en ook Harry Potter moet er sinds kort aan geloven. Ze leest de Potters in het Engels en nu ook in het Nederlands. Dat laatste om beter mee te kunnen praten met de vriendinnetjes omdat de namen van karakters en plaatsen nogal eens een Nederlandse vertaling hebben....Ze is inmiddels fan van het karakter Luna Lovegood en liet zich portretteren op een bezem. Dat laatste inspireerde mij voor het vlaggetje voor haar elfde verjaardag.
Navraag leerde dat ze ook op haar elfde verjaardag heel erg graag een vlaggetje kreeg. Eigenlijk vindt ze dat altijd het mooiste cadeau, zei ze....en dus ging ik aan de slag, het werd Harry Potter en het spook van Elf.
De bril hoort bij haar favoriete karakter Luna Lovegood.
Ook de achterkant werd met een printje van een andere foto versierd. Met in de hoofdrol natuurlijk Sophia Lovegood en Derpy Cat. Dat laatste deed ik zomaar, omdat bij zo'n bezem ook wel een kat hoort en omdat de huiskat toevallig Derpy heet. Toen het vlaggetje klaar was zag ik op deze foto rechts van Sophie's hoofd een gekke schaduw....zou Derpy Cat dan toch aanwezig geweest zijn?
Voor de 'eeuwigheid' werd het vlaggetje ook nog gesigneerd...leuk voor 'later'...

9 opmerkingen:

Licia Huizer zei

een kado met veel liefde gemaakt is altijd welkom

betty prins zei

Elf alweer en met een prachtige rij vlaggetjes..deze is ook weer een aanwinst, met Elise in de hoofdrol..
Gefeliciteerd met dit lieve dametje..

quiltingmieke zei

Piep dat zijn “dierbare” vlaggetjes, super!! Knuf

Annelies zei

Gefeliciteerd ! Elf jaar ! Hoelang volg ik je blog dan wel ?

marcella zei

@Annelies, ik blog sinds oktober 2005. Ik weet niet meer wanneer wij bij elkaar zijn gaan lezen maar het is al wel even geleden ;)

Ineke zei

Van harte gefeliciteerd met je 11-jarige kleindochter. Leuk als je haar nog met zo iets kleins een plezier kunt doen.
Fijne week gewenst!

Martine zei

Gefeliciteerd met je kleindochter.
Ik weet nog dat je een blogje maakte over het eerste vlaggetje.
Tijd vliegt.

kaneeltje zei

Wat een leuk vlaggetje! Kleine meisjes worden groot, top dat ze jouw vlaggetjes het mooiste cadeau vind.
Hier ook een Potterfan, heeft ze alleen in het Engels gelezen. Zelf had ik er niets mee, dankzij hem ben ik weer bij.

Truus zei

Geweldig dat je kleindochter dit het mooiste cadeau vindt.
Gefeliciteerd met jullie kleindochter en nog vele gezonde jaren voor haar.
groetjes, Truus uit Drenthe