vrijdag 10 december 2010

Tussen Piet en Rudolf

Wie ook bij mevrouw Rafel leest heeft het vandaag al gezien: gisteren vierden wij Sinterkerst met de Quiltgroep-in-ruste.
*Een indoor vogelhuisje met erg tamme kanarie
We waren met een iets kleiner clubje dan gewoonlijk, de 'die-hards' om het zo maar eens te noemen, maar desondanks was het erg gezellig. Na koffie en een heleboel zelf gebakken lekkers sloegen we aan het dobbelen waarbij we aan de verpakking al probeerden te ontdekken wie de gever was. Het cadeau van mevrouw rafel was traditiegetrouw erg in trek om voor de eigen neus te hebben liggen. Alleen het omhulsel is bij haar al een klein feestje. Wel verbaasden wij ons een beetje over de platheid van het present omdat wij meenden dat er dit jaar een van haar beroemde theemutsen in zou zitten.
* een doe-het-zelf AH theedoeken set, bakvormpjes en een schattig, gebreid lavendel zakje
Na enig dobbelwerk en fanatiek heen en weer schuiven van de cadeau's over de tafel ging de kookwekker om aan te kondigen dat het gedobbel teneinde was. Toen bleek dat iemand het eigen pakje in bezit had werd er nogmaals gedobbeld. Daarna hadden maar liefst vier mensen hun eigen cadeautje voor zich liggen en werd er nogmaals gegooid. Dat was daarmee dan echt de allerlaatste gooi want nu had ieder een 'vreemd' pakje gekregen. Het cadeau dat voor me lag was dat van mevrouw Rafel, spannend!
Opnieuw volgde er een ronde dobbelen want wie vier gooide mocht uitpakken. Sommige mensen hadden weinig geluk om 'vier' te gooien. Gelukkig werden we ondertussen van een drankje en een hapje voorzien en was er veel te zien en te bewonderen aan de al uitgepakte presentjes.,
Er kwamen leuke, mooie en soms erg originele cadeaus uit de mooie papiertjes.
*een prachtig quiltboekje
* een naaldenboekje
* een bijzondere herinneringsbiscornu met scissorfob
en mijn cadeau dat ik van mevrouw Rafel kreeg:
een prachtig zelfgemaakt boek waar ik van alles in kan schrijven voor het nageslacht.
Ik heb inmiddels een hele collectie Rafeltjes want in september won ik een ander prachtig boekwerk van haar hand en jaren dáár voor kreeg ik op de Sinterkerst al eens een mini-boekje in een prachtig doosje.Ik ben nu officieel verzamelaar van Rafeltjes werken.
Voor meer cadeau's verwijs ik naar de overzichtsfoto met alle pakjes bij mevrouw Rafelsenrozen.
Zo, en dan nu een handwerkje :) Fijn weekend allemaal

Geen opmerkingen: