dinsdag 23 juni 2009

Richelieu en stoplap

Twee dingen die niets met elkaar te maken hebben in een log.
Mijn stoplapje is af en dat schreef ik al eerder, verder op in dit log plaats ik een foto van het eindresultaat, althans: er moet nog een handeling gedaan worden, een bezoek aan de lijstenmaker maar dat is van later zorg.

Verder kreeg ik een mailtje van Needles4all over een wel erg leuke aanvulling op hun assortiment Dingen om te kopen.
Sinds kort zijn er bij Needles4all Poolse tijdschriften te koop met uitsluitend Richelieu patronen. Nu kreeg ik eerder achter de schermen een vraag of ik wist waar vraagstelsterer Richelieu-patronen voor haar moeder zou kunnen vinden. Ik moest toen het antwoord schuldig blijven. Vanaf nu is dat verleden tijd want er zijn maar liefst dertig verschillende delen van dit leuke tijdschrift te koop. Ieder deel bevat zestien pagina’s met foto’s van zowel kleine als grote werkstukken, twee pagina’s met uitleg hoe Richelieu te borduren en twee patroonvellen met daarop alle afbeeldingen.

Als je de link hierboven aanklikt kom je rechtstreeks op de pagina met Richelieu-tijdschriften.

Hoe mooi Richelieu is zie je op onderstaande foto van mijn tafelkleed:

Eerlijkheidshalve zeg ik er bij dat ik het kleed niet zelf heb gemaakt, Ik kocht het jaren geleden en dek er met enige regelmaat de tafel mee bij een feestelijke gelegenheid.

Voor het borduren heb je maar weinig nodig, garen, een lap mooie soepele katoen of linnen en een patroon.

Ander "nieuws" bij Needles4all is het assortiment garens en borduurstof, kijk maar eens hier naar het mooie linnen batist, het prachtige gouddraad, het Vlaams boerenlinnen en alle andere schitterende materialen die er te koop zijn. Voor de stoffen geldt dat er ook afwijkende maten te koop zijn zodat je nooit meer hoeft te kopen dan je nodig hebt.

Mijn stoplapje ziet er uiteindelijk zo uit:

Ik ben blij met de mooie kleuren en het prachtige zijden garen; het geeft dit lapje net iets extra’s.

29 Reacties

Geen opmerkingen: