dinsdag 19 juni 2007

Nog maar een witwerkje

Tussen de bedrijven door pruts ik aan dit kleine lapje voor mijn Souvenir de ma Jeunesse.
Ik heb al verscheidene witwerkjes in verschillende technieken gemaakt en ook wat borduurwerk in rood.

In een eerder liet ik al wat van mijn lapjes zien die straks in mijn Souvenir de ma Jeunesse komen.
Dat was ruim een jaar geleden. In dat logje staat ook een uitleg wat een Souvenir de ma Jeunesse is. Daarna heb ik een redworkje, twee mini schoollapjes, een lapje in candle wicking, een lapje in point de saxe, en tot slot een lapje in Schwälmer Stickerei gemaakt.

Mijn Souvenir begint dus langzaam een beetje lengte te krijgen. Het gaat zo langzaam omdat het vaak erg fijn gepruts is en dat kan ik niet te lang achter elkaar doen. Het onderstaande lapje wordt geborduurd op batist en ik borduur met zijden garen. De korte zijden van de driehoek zijn 6.5 cm en een gaatje is ruim een millimeter in doorsnede. Er komen twee driehoeken met een verschillend patroon op het lapje en daartussen links en rechts een alfabet in cordonsteek. Rondom komt er ook nog een sierrandje in schaduwborduurwerk.

daar ben ik dus voorlopig nog niet mee klaar

Geen opmerkingen: