maandag 18 juni 2007

En nu eindelijk quilten

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit logje schreef met de titel "en" nu nog quilten". Nu, ruim twee maanden later kan ik melden dat ik gisteren al aan het quilten ben begonnen.
Het is eigenlijk niet eens zo heel veel werk maar er kwam zoveel tussen. Andere handwerkjes die ik om welke reden dan ook eerst af wilde hebben, soms omdat ik er in een groepje mee bezig was en mijn "huiswerk" wilde laten zien maar ook de shawl voor zoon’s vriendin stond bovenaan het lijstje.

Mijn derde HzG bruidsshawl vordert in redelijk tempo, ik heb inmiddels 10 van de 12 patronen af en alleen het opspannen straks is nog een probleempje, het is nogal een aanslag op je rug.
Reden om nu eerst even mijn quiltwerkje op te pakken. Straks een bijpassend lapje zoeken voor de binding en dan is - op het naamblok en de tunnel na - ook dit quiltje af.

op de foto is goed te zien dat de bovenste helft van het quiltje al is gequilt.
en voor de niet-quilters: de grote steken zijn rijgdraden om de drie lagen bij elkaar te houden, die gaan er straks na het quilten weer uit.

Geen opmerkingen: