maandag 3 juni 2013

Nog heel even dan....

Jane Stickle's quilt waart nog steeds rond op het internet sinds de tentoonstelling in Nantes. Vandaag ruim ik op en mijn Lieve Sjaan gaat weer in de kast, op de stapel. Toen ik mijn quilt klaar had in mei 2002 had ik nog lang geen genoeg van het 'geJane'. Ik had nog restjes (nou, zeg maar Resten) stof over en daarvan maakte ik een mini-quiltje dat de toespasselijke naam 'Jane's leftovers' kreeg. Daarna wilde ik een tweede Stickle beginnen maar werd 'gered' door het bekende borduurpatroon van Linda Myers met een kleine versie van de quilt in kruissteek. Erg leuk, maar ook die kwam al snel af en werd rijk ingelijst in goud:. Hoe nu verder? de Jane-o-mania was nog niet over. Gelukkig...ik bedacht me dat ik 'de schulpjes' nog niet had gemaakt, ik vond ze rondom mijn Jane-versie niet zo passend. Een cribquilt in redwork stond al jaren op mijn lijstje met te maken quilts en het onderwerp werd Piglet, niet Knorretje van Disney maar de originele versie die ik ooit in de brugklas in het Engels klassikaal moest lezen. De plaatjes, soms niet groter dan enkele centimeters werden uitvergoot en aangepast. Het resultaat was erg leuk. Nog steeds vind ik de plaatjes leuk en aandoenlijk:De ontdekking van de Noordpool en Iejoor die zijn staartje heeft verloren en een nieuwe krijgt van Christopher Robin.

15 opmerkingen:

Chris zei

Je hebt op heel wat verschillende manieren een herinnering aan Jane, geweldig, ook dat redwork! Ik vind het een beetje zielig voor Jane dat ze nu de kast weer in moet. Geen plekje om neer te leggen of te hangen?

Martine zei

Jouw DJ is al op leeftijd. Dan heb je vast stofjes gebruikt die je nu nergens meer ziet.
En je Redwork is mooi. Ben dol op deze plaatjes.

katrien zei

Prachtige werken.

Phebe and Jane zei

Wat een leuke Dear-Jane ideeen. Gelukkig, ik kan dus nog verder.
Groetjes,
Marian

Annelies zei

Ik heb je Dear Jane nog zien hangen in Vaassen. Welk jaar ? Ik weet het niet meer.

Guusje, zei

Wat mooi allemaal en wat mooi dat dit allemaal gelinkt is aan je Dear Jane.

Wilma Kuin zei

Ik heb hem ook zien hangen in Vaassen!!! Heb vol bewondering gekeken naar je prachtige quiltsteekjes,..

GRANNY'S HOUSE zei

Wat kan ik toch genieten bij jou, je hebt altijd zoveel mooie dingen om te laten zien, dat cribquiltje is een schatje, wat had dat leuk geweest voor het spookje, maar toen wist ik nog niets van quilten.

Groetjes
Ines

Anny zei

Die Sjaantje heeft toch heel wat op haar geweten... Ben je nu al los van Sjaan? Ze mag wel telekens overal hangen he? En terecht want ze is zo mooi...

marcella zei

@Annelies, Vaassen was 2007, bij toeval teruggevonden op mijn blog, ik zocht eigenlijk naar iets anders

@Chris, Sjaan vermaakt zich best tussen de andere quilts in de kast ;)

@Anny, ja, Sjaan heeft al veel gezien ;) Vaasen, volgens mij ook bij het Gilde, Twee maanden Aan de Rol geweest, een aantal keren bij Nel en nu Nantes. Wat ik wel leuk vind is dat ik de Nantes Dear Janes en dus ook de mijne overal terug vind op het www. What's next?

marion zei

wat leuk om te zien allemaal, kom je ook naar de dear jane dag?

Anoniem zei

wat een weelde aan quilts, en zo leuk om allemaal een naam te geven, zo creatief ben ik niet Basje

MarianneD zei

Leuk je DJ verhalen.....;-) Misschien is het DJborduurwerk (1.40 x 1.40)ook iets voor jou?
Ik zag het net bij Lida....echt een enorm project maar voor de echte DJ fans.....;-)

Annemieke zei

Wel een hele bijzondere DJ, erg mooi.
Je Winnie de Pooh quiltje is erg leuk. Zoveel moois te zien en dan ook nog je oud-goed quilt bekeken, gaaf hoor.
Groetjes
Annemiek

Carin Wijnand zei

Wat een mooie serie Jane's en die pooh quilt wat een schatje :)