Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

zondag 16 december 2012

Af in 2012, een tulerandje voor mijn Souvenir

Alweer een af werkstukje te melden en nog eentje dat binnenkort ook klaar zal zijn.
Het frommelige lapje is een oefening in hemdensplitjes, ik schreef er eerder over. Het is bijna klaar en dan wordt het eerst gewassen voor ik het hier durf te laten zien ;) Daaronder zie je een geborduurd randje in tuledoorstopwerk.
Voor mijn Souvenir de ma Vie heb ik gekozen voor eenheid van de kantjes die tussen de afzonderlijke werkstukjes worden genaaid. Alle randen zijn geborduurd op tule. Dit randje was vrij bewerkelijk en bleef uiteindelijk liggen.

6 opmerkingen:

josé zei

Marcella prachtig werk mooi.Jij gaat ook fijn door.

Corina zei

Mooi fijn werk weer!

Ineke Hulzebos zei

Prachtige werkjes!!!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat mooi en fijntjes.

Groetjes
Ines

Annelies zei

Heel erg mooi.
Werk je op een bepaald soort tule ? Ik zou het wel eens willen proberen, maar heb geen idee of er verschil is in de diverse soorten tule.

Jeanny Cobben zei

Het tule werkje is prachtig, net zoals de andere tussenzetsels die ik al heb mogen bewonderen.
Lieve groet