zaterdag 19 juni 2010

Geluk

Geluk heb je in allerlei soorten en maten. Vanmorgen ontdekte ik een kaartje op de mat van een inspirerende handwerkvriendin. Zo'n onverwacht geschenkje maakt mij tot een gelukkig mens.
Geluk is voor een heleboel anderen in Nederland dat Oranje vandaag opnieuw gewonnen heeft. Aan het enthousiasme te horen zijn veel mensen heel gelukkig met die uitslag.
Mijn kleine gelukje was de vondst van twee zakdoekjes om toe te voegen aan de collectie.
En zakdoekjes waren er vast ook nodig vandaag in Zweden waar kroonprinses Victoria met de prins van haar dromen in het huwelijk trad. Bij de kersverse prins Daniel zag ik een enkel traantje. Dit noem ik toch meer het Grote Geluk.
Ik hield me voor en na de plechtigheid bezig met mijn eigen gelukjes,de Petits Bonheurs van Rosina Luger. In het vorige blog liet ik de nieuwe kaartjes garen al zien en gisteren maakte ik daarmee een motiefje bij. Dit keer een behangetje voor de herenkamer of voor de bekleding van de stoel van de heer des huizes:
Toen het klaar was zocht ik gisteravond alvast de garens voor het volgende patroontje uit
en daar ben ik vanmiddag heerlijk mee aan de slag geweest.
Ook dat is geluk: een hele middag voor jezelf :)

Geen opmerkingen: