Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

zaterdag 19 juni 2010

Geluk

Geluk heb je in allerlei soorten en maten. Vanmorgen ontdekte ik een kaartje op de mat van een inspirerende handwerkvriendin. Zo'n onverwacht geschenkje maakt mij tot een gelukkig mens.
Geluk is voor een heleboel anderen in Nederland dat Oranje vandaag opnieuw gewonnen heeft. Aan het enthousiasme te horen zijn veel mensen heel gelukkig met die uitslag.
Mijn kleine gelukje was de vondst van twee zakdoekjes om toe te voegen aan de collectie.
En zakdoekjes waren er vast ook nodig vandaag in Zweden waar kroonprinses Victoria met de prins van haar dromen in het huwelijk trad. Bij de kersverse prins Daniel zag ik een enkel traantje. Dit noem ik toch meer het Grote Geluk.
Ik hield me voor en na de plechtigheid bezig met mijn eigen gelukjes,de Petits Bonheurs van Rosina Luger. In het vorige blog liet ik de nieuwe kaartjes garen al zien en gisteren maakte ik daarmee een motiefje bij. Dit keer een behangetje voor de herenkamer of voor de bekleding van de stoel van de heer des huizes:
Toen het klaar was zocht ik gisteravond alvast de garens voor het volgende patroontje uit
en daar ben ik vanmiddag heerlijk mee aan de slag geweest.
Ook dat is geluk: een hele middag voor jezelf :)

Geen opmerkingen: