maandag 7 juli 2008

Handwerken met Sophie

Met sommige dingen kun je niet vroeg genoeg beginnen. Daarom heeft deze oma alvast wat handwerkpakketjes in huis voor later,

Veel later :)

Verder in dit log nog Lievige Lapjes en Prachtige Presentjes maar nu eerst een Kunstig Knoopje.

Vroeger kon je niet zomaar naar de HEMA hollen omdat je een knoopje nodig had. In die tijd waren die niet te koop en de HEMA moest ook nog uitgevonden worden. In die tijd maakte je de knoopjes zelf. Bijvoorbeeld van een ijzeren ringetje en draad. Ik probeerde het ook en wilde hem op mijn nuttige lapje naaien. Helemaal vergeten en vandaag bij het opruimen van mijn werktafel kwam ie weer tevoorschijn. Ik zal vanavond alsnog een plekje zoeken voor mijn knoopje:

Heel vreemd was het overigens niet dat het knoopje een tijdje uit het zicht was, het is niet groter dan 0.75 cm.

Mijn Lievige Lapjes kocht ik zaterdag in Alkmaar en ik zet ze speciaal voor haar op mijn weblog. Ik weet dat ze van zulke lapjes houdt en met haar nieuwe atelier en alle ruimte die ik daar nog zag op de foto’s is een nieuw winkeladresje natuurlijk erg fijn. Het linkje van de winkel staat in het vorige log.

De Prachtige Presentjes kwamen per slakkenpost van Marian'ne :

Het waren er meer maar ik heb eerlijk gedeeld met Elise, ze is bezig met het pimpen van een tas en haar sokje en bloemetje vinden daar ook een plaatsje op. Bovendien kan Sophie dan alvast wennen aan zelfgemaakte handwerkjes. Dat is nog eens vooruitdenken :)

en dan zijn we nu eindelijk (dank voor het wachten) aanbeland bij de Premature Pakketjes voor Sophie.
Bij de Wibra vond Elise deze borduurpakketjes:

In het pakketje zit een plastic stramien en een plasic naald, verder borduurwol en een patroontje

Ik denk zelf dat het patroon "wat" te hoog gegrepen is voor een beginnend borduurster van een jaar of zeven acht. Maar lekker zelf prutsen op het stramien kan natuurlijk ook. Voor €0,50 per pakketje is dat toch te leuk om te laten liggen.

Zelf kocht ik bij het Kruidvat (op aanraden van Elise) een breisetje:

vier kleine bolletjes "wol" en een paar korte bamboe breinaaldjes nr 4, de prijs is € 0.99
Super leuk om te leren breien alhoewel ik ook dit de komende jaren wel op zolder kan laten liggen.

26 Reacties

Geen opmerkingen: