woensdag 28 november 2007

Toeval

Vorige week was ons souvenirgroepje bijeen om de lopende handwerkjes aan elkaar te laten zien en nieuwe projectjes af te spreken.
Het zijn altijd erg leerzame uitjes: er wordt oud handwerk uit de kast gehaald, er worden stapels boeken bekeken en textiel-uitjes besproken. Van een van deze textiel uitstapjes bracht iemand van ons groepje voor mij een eierwarmertje mee in Brussels kant.

drie hartvormige kanten vormpjes gemaakt van een soort lint dat in vorm geplooid wordt en vervolgens aan elkaar genaaid. Diezelfde dag werd ons een stapeltje oude nummers van handwerken zonder grenzen aangeboden en in een van die oude tijdschriften stond ...een artikel over lintjeskant

In het blad een uitgebreid artikel met foto’s van Brussels kant en natuurlijk een beschrijving hoe je zelf aan de slag kunt.

Een dag later was ik op de handwerk- en wolbeurs (zie mijn vorige logje) en stuitte ik, alweer bij toeval op een flinke zak met het bewuste lint. Ik kocht het bij 'Mijn pakkie an' en bij mijn aankoop kreeg ik ook nog uitleg, want het bleek dat de eigenaresse ooit een cursus in lintjeskant gaf. De zak met lint was het restant van haar cursus.

Ik kan nu aan de slag voor mijn souvenir. Ik ga nog wat meer leesmateriaal verzamelen, een proefje maken, patroontjes zoeken en pakketjes maken en dan maar hopen dat mijn groepsgenoten even enthousiast zijn als ik.

nog meer toeval:
eergisteren zag ik in de etalage van een beddenwinkel een prachtig dekbed. In het langslopen viel het al direct zo op dat ik echt even beter moest kijken. Het bleek een dekbed van Brussels kant te zijn, zo prachtig, ik heb er sprakeloos naar staan kijken.

Met dit logje wordt alweer een tipje van mijn Souvenir de ma Vie opgelicht en misschien leidt het Avontuur Lintjeskant in de toekomst tot nog een logje...maar nu eerst... Elise’s wandkleedje afmaken ;)

17 Reacties

Geen opmerkingen: