donderdag 25 oktober 2007

Lapjes, Poes en Quilt

Het is al weer even geleden dat ik een logje schreef, bijna twee weken geloof ik. Ik had en heb al een paar maanden last van mijn rechterschouder en omdat ik daardoor mijn linkerhand veel meer gebruik dan gewoonlijk begon die ook last te geven. Ik besloot om even wat minder te "muizen" om mijn hand wat rust te geven, vandaar dat er even geen postjes waren. Het handenkwaaltje is inmiddels zo goed als over en zelfs mijn schouder is e i n d e l i j k aan de beterende hand. Ik heb dus erg weinig "gedaan" de afgelopen tijd maar gelukkig niet helemaal niks.

De 'quilt voor hem' waar ik eerder een logje over schreef is inmiddels van een achterkant en een vulling voorzien en heeft hier en daar zelfs al wat quiltwerk.

Wat veel beter gaat op dit moment is een quiltje voor de babykamer van dochterlief. Ik kan dat natuurlijk hier niet laten zien maar de lapjes die ik heb uitgezocht wel:

Dit zijn zo ongeveer de hoofdkleuren:

en het blauw geruite lapje en het blauwe lapje met sterretjes wordt straks de ondergrond. In deze mand

heb ik nog meer lapjes verzameld om voor dit quiltje te gebruiken. Het wordt een wandquiltje met applicatiewerk en borduursteekjes en het heeft ook iets met merklappen te maken. Volgend jaar moet het klaar zijn en dan laat ik het resultaat hier ook zien, nog even geduld graag.

Minder geduld heeft onze logeerpoes die met haar zus deze week bij ons is. Iedere avond zoeken ze een plekje onder een van de schemerlampen en lekker warm liggen ze daar dan te genieten met een vol buikje. Vanavond was ik wat laat met het aandoen van de lampen dus zocht deze dame een plekje op de verwarming, toegegeven haar buikje werd lekker warm maar zou dat nou echt lekker liggen?

20 Reacties

Geen opmerkingen: