zondag 7 oktober 2007

Dierenweek

Als er in Frankrijk dierendag gevierd wordt is dat vast op 7 oktober en niet op de 4e. Ik weet het, ik ben een beetje laat met mijn dierenliefde maar ik had het zo druk dat mijn geplande logje niet op tijd klaar was.
Er waren genoeg dieren te bewonderen. Niet alleen de levende have zoals dit tweetal dat wij in Munster samen met nog minstens dertig andere nestbewoners spotten:

Bij haar familie kwam er net eentje langs toen wij deze foto maakten en begin volgend jaar hopen wij op een bezoekje. Indrukwekkend vind ik ze wel, die ooievaars.

Vogels van een andere orde kwamen wij hier tegen:

Het is een quilt en gemaakt door het Deense paar Inge Mardal en Steen Hougs. Hun quilts zijn eerst geschilderd en daarna intensief machinaal gequilt. Wat het bijzonder maakt is dat er door het quilten een textuur ontstaat die bij schilderen alleen niet mogelijk is. Het is gewone katoen die op de ene plaats koud of glanzend lijkt en op een andere juist fluwelig en zacht aandoet. Hij was er en vertelde dat ze beiden schilderen, het quilten laat hij echter aan zijn vrouw over: hij is in staat om in slechts enkele ogenblikken de quilt totaal te verknoeien. Ik geloof hem nog ook!
Dit roodborstje van hen vond ik ook prachtig:

Het lijkt wel op een vogel, maar vliegen ho maar; dit clustertje pinguins zag ik bij een expositie van een drietal dames uit Duitsland:

Ademloos mooi in de natuur vind ik deze:

en deze:

prachtig om te zien hoe de patronen in de vacht net zoals in de natuur in elkaar over lopen. Na dit rondje stoffen dieren keer ik weer terug naar het stukje natuur rond ons vakantiehuisje.
Daar was het iedere avond feest in het donker als moederpoes haar kittens de straat op stuurde om zelf een paar uurtjes uitgeput bij ons op de bank neer te ploffen om bij te komen van haar grut:

Op het grasveldje voor de garage was het iedere avond bal, het spul hing rond onder onze auto, sprong in het rond of jaagde op elkaar als volleerde poezebeesten op muizen en wij konden er letterlijk uren naar kijken.
Daarna meldde het vijftal zich steevast voor een souper-tje:

om zich daarna massaal op moederpoes te storten voor het nagerecht. Het kostte ons heel wat moeite om toute la famille daarna op straat te zetten als wij naar bed wilden.

mijn nagerechtje in dit log is deze vis uit Rusland:

Vanavond om 11 uur zal ik de winnaar van onze eigen Worst Quilt Contest bekend maken, wacht af en huiver ;)
20 Reacties

Geen opmerkingen: