woensdag 2 november 2005

tunnelvisie

Nou dacht ik dat ik al mijn quilts netjes afgewerkt in de kast had liggen. Niets is minder waar. Ik heb beloofd een aantal van mijn quilts uit te lenen en tot mijn schrik kwam ik er achter dat een paar daarvan nog niet van een tunnel waren voorzien. Dat maakt ophangen wel lastig.Ik ben nu al een aantal dagen druk in de weer om ook die quilts van een keurig ophangtunneltje te voorzien. Ik wordt er een beetje kriegelig van, het is niet het leukste werk. Eerst een bijpassend stofje uitzoeken, tunneltje stikken en dan met de hand een soort zoom- estafette.. alleen: er  is niemand die mijn naald  komt overnemen. Als straks alles netjes hangt ben ik wel weer tevreden.. tot die tijd blijft het hard doorwerken

7 opmerkingen:

Berthi zei

Marcella,
Dus bij jou komen de kaboutertjes ook niet even langs om een handje te helpen. Wat sneu! Ik zit soms heel lang op wat leuke grappige hardwerkende kaboutertjes te wachten, maar ze gaan mijn huis altijd voorbij. Uiteindelijk zal ik de klus zelf moeten klaren en achteraf ben ik dan toch tevreden. Zo zal het bij jou ook wel gaan?!
Groetjes, Berthi

marcella zei

Ik heb wel een héél klein kaboutertje. Die hing al zo lang als ik bij mijn schoonouders kwam op een schommeltje in een boom. Ik heb hem maar meegenomen toen we jaren geleden het huis moesten leegruimen. Het is een luilak, doet 's nachts geen kleine werkjes in huis zoals je toch mag verwachten en ook bij mijn tunneltjes liet hij verstek gaan.
Meestal naai ik als de quilt af is ook gelijk een tunneltje aan. Deze quilts waren bedoeld voor op bed of als "kleedje". Tunneltje niet nodig dacht ik toen practisch. Ik zal mijn leven beteren want zoveel tunnels tegelijk is niet leuk

basje winkel zei

lieve marcella. Je weet toch waarom de kabouters niet meer langs komen? de kleermaker van Keulen had er een paar in zijn kelder wonen en die kwamen 's nachts opruimen en kleine klusjes doen, zola sknopen aannaaien. D e kleermakersvrouw was wat achterdochtig en strooide erwten in het werkplaats en op de keldertrap. toen zijn de ijverige ventjes uitgegkeden en moeten we het nu zelf doen. , basje

anneke zei

gek he, welk leuk handwerkje je ook pakt, eigenlijk zitten er altijd wel onderdelen aan die minder leuk zijn... gelukkig blijft het leuke meestal overheersen. maar ik ben een kantjesafloper wat finishen betreft. borduren heerlijk, maar het echt afwerken, gebeurt meestal heel wat later.
groetjes

Juul zei

Waar komen ze te hangen? Tentoonsteling?
Groetjes Juul. :)

Willy Alers zei

Marcella, ik heb net nog even zitten genieten van al je "logs"
Dat naaimachientje mmmmmmm........ en die prachtige shaker spulletjes, het antieke schaartje en het beeldige borduurwerk. En ik maar denken dat je alleen quilts maakt.
Wil je tegen iedereen die naar je wil luisteren vertellen dat je quilts in onze winkel hangen? Er komen nog steeds mensen binnen die het niet weten, maar verrast worden door wat ze tegenkomen op hun weg naar ons zeer geliefd toiletje.
Op de site staat het onder agenda bij speldje "in de winkel".
De adventquilt (hangt in de winkel boven de trapnaaimachine) redwork en de hexagons zijn veruit favoriet. De ophangsleuven maken was dan weliswaar een vervelend werkje, ze hangen nu allemaal strak aan een lat. We hopen dat er nog veel meer quilters je werk komen bekijken. Het blijft jammer dat we geen plaats hebben voor je DJ. Misschien kunnen we nog eens een deal maken met onze buurman de galeriehouder; die ruimte is waanzinnig voor quilts!
Groetjes uit Brieltje van ons vieren, Willy 8)

marcella zei

bedankt voor je lieve reactie..
Ik had bij toeval vanmiddag op je website de aankondiging gevonden en bedacht dat mijn eerstvolgende logje over Jane zal gaan..maar eerst moet ik nog wat detail fotootjes maken..daar schijnt behoefte aan te zijn en je moet je lezers te vriend houden toch ? vanaf volgende week mag je iedere dag een luikje openen in de advent quilt. Begin december komen we kijken....tot dan.