woensdag 26 oktober 2005

huiswerk

Zo start je een web-log en zo komt de vraag of je ook aan je huiswerk denkt. Natuurlijk heb ik eerst mijn huiswerk afgemaakt.  Het resultaat zie je hieronder.Met een groep van twaalf maken we -ieder voor zich- een merklap in negen delen. Elk in zijn eigen kleuren en op verschillende soorten linnen. Het is ontzettend leuk te zien hoe anders de merklappen daardoor worden. Het patroon is gemaakt door Isabelle Vautier en zij noemt het Marquoir Story.Deel 7 is nu aan de beurt. Omdat de merklap mijn eigen verhaal vertelt heb ik veel veranderd in het patroon. Grappig was dat bij het borduren van deel 7 twee motiefjes van Isabelle wonderwel aansloten bij mijn eigen verhaal. Meer over de marquoir story op: http://perso.wanadoo.fr/passion.broderie/grilles/marquoirisav/marquoirstorysomm.htm

5 opmerkingen:

Berthi zei

Marcella,
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Ik ben zeer geïnteresseerd in merklappen.
Op mijn website staan merklappen die ik zelf heb gemaakt en oude merklappen uit eigen collectie.
Website: www.textile-collection.nl Er staan ook al een paar gratis patroontjes op. Er volgen er meer.
Groetjes, Berthi

Marcella zei

Hoi Berthi,
ik had je website al ontdekt via Annette's weblog en ben inmiddels een trouwe bezoeker. Ik zal hem ook bij mijn weblog-links zetten. Ik zal zo nu en dan hier ook mijn merklappen laten zien.
groeten, Marcella

anneke zei

hoi, welkom in weblogland. zelf ben ik vooral fan van borduren, maar ik klets ook wel altijd over andere dingen...

groetjes

Annette zei

Ziet er prachtig uit Marcella. Ben benieuwd naar al jullie foto's. Welke kleuren heb je gebruikt?
Nieuwsgierig ben ik, maar dat wist je denk ik al.

marcella zei

ik borduur op 16 dr roomwit van Lonneke ( kunst en vliegwerk)
de opdracht was om niet meer dan drie kleuren te gebruiken.
ik heb gekozen voor blauw 930 en 931, geel 833 en 613 en hier en daar bruin 640, vijf kleuren dus, maar de twee kleuren blauw liggen erg dicht bij elkaar en de gelen ook.
Als de merklappen klaar zijn komt er na het inlijsten een kleine presentatie. Anderen van de groep borduren op o.a. grauw linnen, kaaslinnen, met één verloopkleur ( ook erg mooi!) en er is veel verschil in strikt het patroon voilgen en heel veel veranderen daarin.