woensdag 7 augustus 2013

een dagje uit

Vandaag was ik een dagje uit met T. We gingen naar Goes waar van alles op merklappengebied te beleven is op dit moment. Ondanks het vroege uur (Goes ligt nu eenmaal niet naast de deur) keek ik erg uit naar dit vrije dagje. De afgelopen weken waren nogal hectisch en weinig vrolijk. Om acht uur troffen wij elkaar in de tram (zelf was ik toen al een tijdje onderweg) en we kletsten heel wat af in tram en trein. Geheel per ongeluk en door ons onopgemerkt bevonden we ons in een stiltecoupé :) Na een heerlijk kopje koffie en een Zeeuwse bolus schoven we na een korte rondgang in het Historisch Museum de Bevelanden aan bij de lezing over Zeeuwse merklappen die speciaal voor museum jaarkaarthouders werd gegeven. Genieten was dat. Daarna genoten we verder van de schitterende verzameling antieke merklappen van Aafke Buurs op de bovenverdieping van het museum. Wat een pracht was daar te zien. Natuurlijk waren we niet speciaal voor het bovengenoemde moois gekomen. Het eigenlijke doel van onze tocht bevond zich in de naastgelegen Grote Kerk: Hier, tussen alle andere merklapjes op stramien bevond zich dat ene bijzondere lapje. Wacht, ik zoom even in, misschien weet je dan welke ik bedoel: Kijk, deze bedoel ik Wij pikten hem er natuurlijk zo uit tussen alle zusjes en broertjes: het lapje van Sophie. Wat zal ze trots zijn als ze deze foto's ziet en deze oma liep natuurlijk ook naast haar schoenen, dat begrijp je... In de kerk genoten we verder van de prachtige jaarlappen van de vereniging Merkwaardig die de beide tentoonstellingen heeft georganiseerd. Hongerig geworden van al dit moois zochten we het stadscafé op en genoten van een heerlijke lunch. Ik koos een aardappelsalade met zeekraal met daarbij een lekker harinkje. Apart en zeer smakelijk. In de trein terug kletsten we opnieuw honderduit, dit keer niet in de stiltecoupé. Bij thuiskomst lag er een dikke envelop op de mat met daarin een mooi tijdschrift: een cadeautje van A... Het was al met al een heerlijk dagje uit!

19 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Een dag met een gouden randje.

Groetjes
Ines

Evelyne zei

Klinkt als een fantastische dag!

Lieve groetjes, Evelyne

Anoniem zei

Volkomen terecht dat je naast je schoenen loopt van trots!
Groetjes,
Anneke SK

Jeanny zei

Leuk dagje, ik ben er al geweest maar ga komende week nog eens op herhaling!

ine zei

Naast je schoenen lopen?...daar ben je oma voor ☺☺☺

Leuk is dat zo'n dierbaar lapje tussen al die anderen.

Chris zei

Ach wat enig, dat lapje van Sophie! Jij als oma liep daar natuurlijk ook trots te zijn. Heerlijk Marcella om er zo tussen uit te zijn als niet alles even vrolijk is.

Hester zei

Wat een leuk uitje, dan heb je ook de merklapjes uit Lent gezien, 1 van de basis scholen hier uit het dorp.

Noor zei

terecht een trotse oma. ik ga aanstaande zaterdag met mijn moeder naar Goes, ik ben benieuwd!

Wilma Kuin zei

hihi,.. trotse oma!!
Wat een mooie merklapjes om te zien,..

Annelies zei

Wat zul je trots zijn.

AnitaS zei

Een leuke dag. Wat zal je trots op je kleindochter zijn.

not so zen -quilts in Paris zei

Mooi en aandoenlijk, ik heb twee dochters die er gewoon niks van terechtbrengen op naaigebied laat staan handwerken. Ze schuiven me alles om de deur met de opmerking JIJ DOET DAT VEELL BETER EN SNELLER. Gelukkig gloort er hoop via m'n kleindochter, die belangstelling heeft voor naaimachines, kleren naaien en braziliaanse armbanden. Ze woont alleen ver weg maar ik heb besloten kleine dingen voor te bereiden voor als we elkaar ontmoeten. Je hebt mazzel als er zo'n lekker ding in de buurt is, want wat schept zoiets een band....

lheurebleue zei

wat een heerlijke dag met als kers op de taart natuurlijk het pronkstuk van de tentoonstelling: het prachtwerkje van Sophie.

De borduurvrouw zei

Dat is een talentje in de dop die Sophie. 4 Jaar en dan al zo'n lapje borduren met letters en al, petje af. (En ik kan het weten want ik ben kleuterjuf geweest, hihi). Groeten, Nienke

Gerard zei

Helaas kom ik niet in Nederland dus ik geniet van de foto's. Een 4 jarige die zoiets al kan borduren komt niet veel voor. CHAPEAU! Ik begrijp dat je naast je schoenen liep van trots en terecht!

betty prins zei

Het kan ook niet anders met zo'n ervaringsdeskundige oma, dat levert geheid een talentvolle kleindochter op...
Ik ga even lekker bij lezen, mooi dat logje over smokken!

Willy zei

Super leuk, het borduurlapje van Sophie. Dat je op die schoenen nog weer thuis bent gekomen ;)

Anoniem zei

Inderdaad.....daar zou je trots van worden!! Leuk Marcella en heerlijk voor je zo'n welverdiend dagje uit!! Groets, Carin

josé zei

Wat leuk haar lapje er tussen te zien.Leuk als ze je foto ziet. Haar neusje krult van trots.
Wij zijn afgelopen woensdag geweest. Ik heb ook genoten van al het moois wat er te zien was.

Groetjes José