zondag 17 april 2011

Marken

Ik ben al even bezig met net borduren van vernaaide linten op een grote lap. Het patroon is van Margreet Beemsterboer en alhoewel het patroon al enkele jaren in mijn la lag, trok Willy me onbedoeld over de streep om er aan te beginnen. Garens en linnen had ik ook al tijden in huis. Op 14 februari begon ik en op 28 maart liet ik hier op nuttig en fraai al een eerste beginnetje zien.
Inmiddels ben ik een flink eind verder en dus is het tijd om weer eens wat te showen.
Waar de initialen staan is de onderkant van de lap. Rondom ben ik ook al voorzichtig aan een open zoompje begonnen.
De vaas met bloemen vulde ik gisteravond onder deel I van de Mathheus,
dit stuk borduurde ik vanmorgen onder vroege vogels.
Vanmiddag bleef ik op Marken: herinneren jullie je nog dat ik vorige week allerlei mooie bolletjes garen liet zien? Ik vertelde er en passant hier iets over.
Later vertel ik wel wat meer over de achtergronden en over de workshop, maar wat ik ga maken wil ik nu alvast verklappen: een Marker bruidsrijglijf.
Op dit moment werk ik aan een proeflapje wat - héél toevallig - precies op de breedte van mijn souvenir is. Ik er ga dus flink mijn best op doen en goed oefenen op de steekjes, spelen met de kleuren en hopen dat het resultaat straks prachtig wordt. Daarna ga ik voor het echte werk: het bruidslijf
Een heerlijk werkje voor de zondag! Ik heb dan ook een heel fijne middag gehad mijn 'zijdje'.

Geen opmerkingen: