zaterdag 20 november 2010

Oud Goed

Er is weer Een Project. Het plan had ik jaren geleden al eens opgevat samen met de toenmalige quiltgroep, maar het kwam er niet van. Daarna zou ik alleen aan de slag, maar het kwam er niet van.
Betty benaderde mij (of ik haar, dat weet ik niet meer) en Het Plan nam nieuwe vormen aan. Daarna bleek dat ook Monica in de oude lappenmand te wilde duiken en sindsdien 'doen' we het samen, ieder voor zich en met een maandelijkse update op onze blogs.
De feestelijke opening van het project was een paar weken geleden toen we in Delft in de winkel van Sanny bijeenkwamen om haar oud-linnengoed quilt te bekijken. Daarna hadden we een 'werklunch' in een gezellig stadscafé en na wat after-lunch winkelplezier namen we afscheid met de afspraak dat we iedere twintigste van de maand, te beginnen met vandaag, een update van onze vorderingen zouden laten zien op onze web-logs.
Betty heeft al een stukje aan elkaar zag ik. Hulde en klasse! Het wordt prachtig. Bij Monica staat de lappenmand wijd open en ook bij mij is er nog weinig meer te zien dan een expositie (explosie ;) van laden- en kasten inhoud.
Voor mijn project heb ik een aardige hoeveelheid oud linnegoed, bandjes en kantjes verzameld. Toch heb ik op bepaalde onderdelen te weinig en zal dat dan zelf moeten maken. Op oud linnen, dat wel, maar het wordt opnieuw een tijdrovend werkstuk denk ik.
maar ik vermoed dat Betty en Monica evenmin erg veel haast zullen maken.
Ik heb vandaag een piepklein beginnetje gemaakt, een kwestie van de goede wil tonen ;) ik hoop volgende maand wat méér te hebben.
Wie zin heeft om ook een dergelijke quilt te maken mag natuurlijk met ons meedoen.

Geen opmerkingen: