woensdag 12 mei 2010

Humor

We blijven nog even in Parijs waar natuurlijk ook gehandwerkt werd.
Vanwege het piepkleine koffertje, we reisden per Thalys, kon ik niet heel veel meenemen. Ik nam behalve een lapje linnen en wat garen ook een haaknaaldje, twee bolletjes garen, een dun boekje en een frivolitéspoeltje mee.
Ik wilde mezelf eens Frivolit;e gaan aanleren en daar leek eenzame opsluiting op een hotelkamer een uitstekend moment voor.
Een goede gedachte want als ik hier thuis aan begonnen was had ik het vermoedelijk snel opgegeven en was ik aan een ander handwerkje begonnen.
Nu was er weinig anders dan mijn Frivole werkje en dan blijk je toch ineens een doorzettertje te worden, een vastbijtertje want er moest en zou een kantje komen natuurlijk.

Na twee avonden ploeteren had ik een rondje met aan weerszijden een draadje

Het duurde daarna nog drie hele dagen voor ik in staat was om twee rondjes aan elkaar te maken. De pogingen daar voorafgaande strandden steeds omdat de beide rondjes twintig centimeter uit elkaar raakten bij het aantrekken van de draad.

Ik deed iets fout maar wat? ...hm...het oude boekje was ook al niet erg duidelijk en zoals gebruikelijk had ik lekker dun garen meegenomen voor een fijn resultaat. Hoogmoed komt voor den val :)

Toen ik eenmaal twee rondjes aan elkaar kreeg was het ook mogelijk om meerdere rondjes aan elkaar te maken.

Acht dagen Parijs leverde uiteindelijk dit fantastische resultaat op:

En toen was daar Hilly, die zich in een reactie wat vertwijfeld afvroeg : "Wat berg jij dat leuk op...alles in een grote mand, per theedoek een project?? Leuk idee, maar eh...met hoeveel projecten ben jij dan bezig?

Dit is ‘m dan Hilly, de grote mand en ik moet eerlijk bekennen dat er net weer een nieuwe theedoek bijgekomen is ;) Zojuist gekocht op een gezellig tripje en thuis gevuld met een nieuw project waarvan ik nog geen melding heb gemaakt op Nuttig en fraai. Het wordt een enorme roomwitte lap met rood geborduurd ;)

In de mand zit een complete theedoeken uitzet:

De mand heeft een keurig labeltje met de totale inhoud en ook iedere theedoek heeft een eigen labeltje.

En dan zijn hier nog niet eens de lapjes bij die ik voor mijn Souvenir onder handen heb, zoals de Zuid-Westlijn.

Ik berg de theedoeken maar weer snel op in de mand op een na, de theedoek waar het tapisserierolletje van Rosina Luger in zit, daar ga ik straks mee verder.

Vorige week was ik een dagje uit met Trijnie en Annemie van de Timmerwerf. Daar kocht ik de nieuwe theedoek. Toen we de dag afsloten met een gezellig dinertje kregen Trijnie en ik allebei een zakdoekje.
Ze waren gemaakt door een mevrouw hier uit de buurt, ze is ruim 90 jaar oud:

eromheen een fijn en bijna perfect Frivolitékantje. Ik moet nog een hoop leren, zucht ;)

22 Reacties

Geen opmerkingen: