woensdag 16 januari 2008

Wip,wip

Vandaag nog twee werkjes in uitvoering. De benaming UFO vind ik niks. Een UFO in de quiltwereld betekent een Un-Finished Object en het lijkt daarmee een definitief stadium bereikt te hebben: het is niet af en dat komt het niet meer ook.

Werk in uitvoering of in het Engels: Work In Progress klinkt al een stuk aardiger: je bent er mee bezig en straks is het misschien af. In mijn W.I.P-jes lijst vind je daarom die handwerkjes die even langs de kant zijn geraakt en straks gewoon weer opgepakt gaan worden.Zoals dit quiltje.

Ik schreef er hier en hier al een logje over en op dit moment ziet het quiltje er zo uit:

Een beetje rechter dan op de foto, maar dat komt door het onthoeken van de foto. Eerst had ik niet zoveel met dit ontwerp en deze zoete kleuren maar nu ik overspoeld wordt met a.s. oma-hormonen vind ik het ineens prachtig: dit wordt niet een quiltje voor mij maar voor ons nieuwe mensje! Gelukkig wil Elise het graag hebben dus ik ga het voor haar in een handig baby-formaatje afmaken.

Another cup of tea is dit onaffe Dingetje:

Het was een quiltmystery en we hebben er een avond lang veel plezier mee gehad. Bij een mystery weet je van te voren niet wat je gaat maken maar je volgt allerlei aanwijzingen op en aan het eind van de rit valt alles dan ineens op zijn plaats. Omdat ik een van de drie was die de avond voor onze quiltgroep organiseerde was ik bij de voorbereidingen betrokken: voor zeventien mensen elk tien enveloppen nummeren en vullen met een instructie plus een aantal op maat gesneden lapjes. Bij elkaar hebben we ruim 1100 lapjes precies op maat aangeleverd. Daarna zaten we een avond lang allemaal met een naaimachine voor onze neus heel hard te werken. Het resultaat was zeventien topjes ter grootte van een flinke placemat met als kers op de appelmoes een "echt" theezakjes labeltje met het logo van onze quiltgroep.

Eigenlijk vond ik het maken leuker dan het resultaat, want dat is niet helemaal "my cup of tea"

12 Reacties

Geen opmerkingen: