vrijdag 27 april 2007

Klein rolletje

Voorzichtig het hoofdje van de Incredible Samplerman afgehaald en het laatste stuk gebreid aan sampler M II.

Toen ik met Sampler M begon was ik in het begin vaak zo ongeduldig dat ik niet genoeg had aan een enkel patroontje per week. Daarom begon ik al snel mijn Sampler aan te vullen met andere patroontjes. Eerst ontrafelde ik de patroontjes van mijn eigen oude sampler en later ging ik in - vaak oude – boeken en boekjes op zoek naar geschikte motiefjes. Hierdoor is mijn sampler inmiddels gegroeid tot een flinke rol met oude en nieuwere breipatroontjes. Tegen de tijd dat het eind van Sampler M begon te naderen en vooral toen de eerste foto’s van complete breirolletjes verschenen begon er bij mij ook iets te kriebelen om iets "af" te maken. Ik stond voor de keus om de lange rol af te kanten - maar ja, daar wilde ik eigenlijk nog mee verder of toch nog maar een nieuw breirolletje op de pennen zetten - dit keer met uitsluitend de originele Sampler M patroontjes. Het werd uiteindelijk de laatste optie.

Dit is mijn "replica plus" van Sampler M, Plus omdat ik het tussenribbeltje heb veranderd en aan weerskanten een paar steekjes in ribbels heb toegevoegd. Aan het eind als extraatje nog het inmiddels beroemde "koffieboontje" van Marnel.
Gisteren was mijn broddellapje af en heb ik hem gewassen. Dat was hard nodig. Ik heb hem netjes in model opgespeld en laten drogen. Tot slot heb ik mijn initialen er op gemaasd en het jaartal,2007.
Nu ga ik weer verder met de Sampler CM patroontjes op de lange rol.

Geen opmerkingen: