vrijdag 21 april 2006

Late Valentijn

Rond 14 februari kwam onze quiltgroep bijeen. Degenen die het "programma" voor de avond hadden bedacht hadden wel heel erg hun best gedaan; zij hadden van fluweel een drietal totaal verschillende harten gemaakt en de opdracht aan ons was om met het bijgeleverd lapje fluweel een eigen hart te maken.In april, als we weer bij elkaar kwamen zouden we dan uit de gemaakte harten de mooiste kiezen.
Onderstaande foto's laten zien hoe verschillend iedereen te werk is gegaan.



unaniem werd het hart in de paarse lijst als mooiste hart bestempeld, de winnares kreeg een mooi pakketje stofjes.
Mijn hart is het allerkleinste hartje. In de traditie van de kraamspeldenkussentjes heb ik mijn mijn hartje volgeprikt met kleine speldjes. Ik heb daarvoor kleine applicatiespeldjes gebruikt.
de patroontjes kwamen uit kruissteekboekjes (een hart met pijl, een vogel, een hart met konijn en een bloemenslinger)

19 opmerkingen:

marianne m zei

Ooo, echt een lief hartje. Leuk zo met die speldjes, het doet heel fijn aan. En het ziet er heel klassiek uit. Jij had ook een prijs moeten winnen hoor! Maar van al de anderen denk je dat ook misschien wel.

Juul :o) zei

Wat een leuke uitdaging! Je hartje is heel lief, had je een lapje linnen als grid gebruikt?
Mijn kastenkwast is gisteren naar beneden gekukeld, het koordje was doorgesleten... (2e) tijd voor weer iets nieuws aan de sleutel! ;)
Die met de kleine knopenverzameling (?) vind ik ook leuk!
Ik ben dol op knoopjes!

marcella zei

@ marianne, ze waren allemaal leuk maar het winnende hart was wel erg mooi afgewerkt.
@ Juul, je hebt een goeie smaak :D , het waren twee harten achter elkaar ( het rode hart hoort er ook bij) alle knoopjes waren knoopjes met een familieherinnering. je hebt in ieder geval weer ideeën voor een nieuwe sleutelhanger.
Ik heb de speldjes er zo op het oog ingeprikt, zonder grid

Juul :o) zei

Quote: "Ik heb de speldjes er zo op het oog ingeprikt, zonder grid "
Je bent een vrouw met een vaste hand! :D
Ik zou wel "in" de foto willen kruipen om ze van dichtbij te bekijken...

Juul :o) zei

Op de rechterbovenhoek, van de lijst, van het winnende hart, (pfffffffffttt, wat een zin is dit!), ligt daar een opgevouwen geborduurd DMC hart?
Die vind ik ook zo leuk! :D

Juul :o) zei

En het zacht gekleurde hart waar jouw hart tegenaan rust, welke techniek o.i.d. was daar toegepast?
En achter op het randje ligt ook nog een hartje... ;)

marcella zei

@Juul, toch had ik op dat uur wel een wijntje op.
Er ligt inderdaad een geborduurd hart, uit het boekje met harten van DMC Ik begrijp alweer dat ik er met twee fotootjes niet vanaf kom ;) hier heb je nog een andere foto, meer heb ik er niet . Het hart op het randje was geborduurd op fluweel, ook heel erg mooi.
het zacht gekleurde hart was bezaaid met bloemblaadjes van stof, blaadje voor blaadje er opgenaaid met een kraaltje.

Juul :o) zei

Ha leuk! Bedankt, ik snap nu ook beter waarom het borduurwerk opgevouwen was, maar zo is het toch leuker! :D
Ik dacht al iets 3D te zien aan het hartje achter de jouwe, erg hè, dat ik zo "in" de foto kruip...
Volgende keer 'n close up? ;) Dan kunnen we nog meer genieten! :D Bedankt voor de service! :D

Berthi zei

Leuk, al die hartjes........en......wat staat er nu op het programma?

Juul :o) zei

@ Berthi, dit logje is net een paar uur oud..., ben jij al klaar met je nieuwe log, het is bijna middernacht... 8) ;)

Als jullie ooit geen ideeën meer hebben (???????), vraag je het de lezers maar...... ;)
Wij dagen jullie dan wel uit! LOL :D

Berthi zei

@Juul, er staan al lang twee nieuwe foto's op mijn weblog!!:D
Eén ervan heb je nog niet gezien!!!!........en dat nog wel op speciaal verzoek!!!!!

Juul :o) zei

@ Berthi, inmiddels ben ik al langs geweest, bedankt! :D

Ik kwam nu even hier bij Marcella kijken, of er al weer iets nuttigs of fraais te zien was... ;) 8)

Juul :o) zei

Jullie zijn trouwens wel allebei héél aardig voor me, om de extra foto te plaatsen! Allebei hartelijk bedankt! :D

anneke zei

een van mijn favoriete thema's: harten. het blijft toch altijd leuk om de invallen van verschillende mensen voor hetzelfde stukje stof te zien. allemaal leuk, denk ik , al heb je daar dan ook vaak je eigen smaak in.

groetjes en een fijn weekend verder

Berthi zei

@Juul, heel graag gedaan........ wij hebben wat over voor onze lezers!!!!!

marian'ne m zei

marcella, bedankt voor je bezoekje aan mijn web. Moet nog even wennen dat ik nu in mijn eigen log moet schrijven.
Ik heb jou link ook toegevoegd., leuk, jij bent de eerste.

marcella zei

:D

yvonnep zei

Wat een origineel idee! Enne, euh, marcella, wat wilde je de drie keer hiervoor vertellen?

Marcella zei

@Yvonne, Ik moest een persona non grata naar het spin- en rasphuis vergezellen. Het verwijderen van de tekst in " laatste reacties" bleek niet eenvoudig, daarom heb ik jullie maar toegelachen.