dinsdag 14 februari 2006

valentijn

Vandaag is alles een beetje roze. Als het niet al te commercieel is vind ik dat best leuk; allemaal op dezelfde dag je ( echt)vriend of  vriendin eens in het zonnetje zetten, samen naar de film of extra lekker eten met een roosje naast je bord. Ik ga er vanavond iets gezelligs van maken want ik heb al dertig jaar een Lief  met een gouden randje. Al dat roze gedoe leent zich ook uitstekend om eens lekker aan de slag te gaan op handwerkgebied. Ik zag al een heel lief borduurtje bij Anneke van  http://steekjevast.web-log.nl  en er zal vast nog wel meer gemaakt zijn. Omdat we altijd met de quiltgroep rond 14 februari bij elkaar zijn  gaat ook aan ons dit feest niet voorbij. Een paar jaar geleden hadden  Nel en ik  iets bedacht. We zouden die avond een "Redworkje" maken in een  hartjes thema. We hebben een wit laken gekocht bij Ikea en daar lapjes uit gesneden. Verder hadden we gezorgd voor voldoende DMC in rood, oranje en roze. De opdracht die avond was: maak een ontwerpje van een hart op  papier en borduur dat na op het lapje. Aan het eind van de avond waren  alle lapjes klaar zijn en werd de hele stapel verloot. Ik had een zak snoephartjes gekocht en in kleine zakjes gedaan. Er was één zakje bij waar alleen maar hartjes in zaten met teksten als "Yes"  en "hoera". Degene die dat zakje kreeg zou de winnaar worden van de blokjes en het pakketje stof en randstof om er een quiltje van te maken. Toen de zakjes snoep uitgedeeld waren bleek Nel tot grote hilariteit  de blokjes gewonnen te hebben.Een jaar later was haar quiltje af. Nadat ze hem had laten zien op de show and tell  en we allemaal  haar gewonnen blokjes quiltje bewonderd hadden bood ze mij haar  quiltje aan..... Vandaag hang ik mijn quiltje op met  in gedachten  een fijne vriendschap verrassend hoe verschillend  al die hartjes geworden zijn.

5 opmerkingen:

Ingrid H.G. zei

Wat een schatje! En wat heerlijk om zo'n vriendinnen te hebben! Marcella, ik bezoek je site sinds begin dit jaar en vind het heel leuk om elke dag eventjes bij je langs te komen. Je hebt zoveel leuke tips. De Marquoir story vond ik ook zeer interessant. Bedankt!!! Zelf quilt en borduur ik graag. Groetjes van Ingrid H.G. (Kom net terug van een bevalling, vandaar dit uur,...)

marcella zei

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat Ik ben best nieuwsgierig wie mijn logjes lezen. Met m'n vriendinnen ben ik inderdaad heel erg blij.
groeten, Marcella

anneke zei

een heel erg leuk verhaal. net als gisteren: het moet toch wel heel leuk zijn om met een groep te kunnen borduren of handwerken!
en zo'n quiltje is vandaag het mooiste om in je kamer te hebben hangen: je besteedt leuk aandacht aan V-day en je hebt er gelijk leuke herinneringen bij.
groetjes

Berthi zei

Op deze manier wordt Valentijnsdag wel heel speciaal!!

yvonnep zei

Wat leuk! Het verhaal en het 'lapje'.