zaterdag 26 oktober 2019

Een plofje op de mat

Met enige regelmaat speur ik op ebay naar een leuk handwerk'hebbedingetje'. Iets wat toevoegt aan de verzameling. Vorige week zag ik in twee aanbiedingen van dezelfde verkoper iets wat mooi zou passen in mijn 'collectie'. Ik bood op beide en 'won', zo heet dat op Ebay als je mag betalen ;) Vanmorgen plofte het op de mat en ik haastte me naar beneden, nieuwsgierig!
Na het verwijderen van wat grauwe papiertjes, meters grijs plakband en wat kartonnetjes verscheen er dit pakje. Cadeautje! Ik was blij met het feestelijke extraatje. Ik maakte mijn ontbijtboterhammetje en wachtte even met uitpakken....extra spannend.... En nu mogen jullie meegenieten:
Twee boekjes van 17x17 cm met een getekende kaft en op de rug van een leuke binding voorzien met een koordje. De achterkant laat op het ene boekje initialen zien, een beetje vlekkerig, dat wel en op beiden een klasaanduiding: Classe de 4e en Classe de 6e 10 ans 1/2. Het laatste boekje, met de eekhoorn op het voorblad is dus gemaakt op een school door een meisje jonger dan kleindochter Sophie!
Het zal inmiddels niet moeilijk te raden zijn wat er in de boekjes te vinden is: schoolhandwerkjes van meisje G.Y. op een Franse lagere school.
In beide boekjes zit een leporello, een vouwboekje met daarop een aantal kleine handwerkproefjes en in mooie letters ( zie ik daarin de hand van de juf?) welke techniek er geoefend is.
Het handwerk als zodanig is niet bijzonder voor mijn kleine verzameling. De vorm waarin de kleine en hier en daar erg mooie werkstukjes zijn gepresenteerd wel. Ik ben er heel blij mee!
Met dank aan Valérie C voor het inpakken

6 opmerkingen:

Jeanny zei

Schattige hebbedingetjes heb je gescoord!

Annelies zei

Wat mooi ! Echt iets om te koesteren.

Ineke zei

Wat mooi, geweldig als je iets kan scoren op E-bay.

kaneeltje zei

Wat maakten ze er een leuk boekje van, had ik ook met mijn handwerkjes op school moeten doen. Ze zitten nog wel in mijn hoofd.....

Truus zei

Mooi zijn deze leporelloboekjes en ook een leuk idee om je probeer stukjes van een techniek te bewaren.
Fijn dat je ook een foto plaatst van de binding. Vind het leuk om boekjes te maken en kijk altijd naar bindingen.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Financing and advice | Equity, loans zei

Business loans or personal loan within 2-3 working days with convenient rates.Apply today. Email: capitallendinghelpdesk@gmail.com
Blog: https://capitallendingfince.blogspot.com/

Zakelijke leningen of persoonlijke lening binnen 2-3 werkdagen met gunstige tarieven. Vandaag toepassen. E-mail: capitallendinghelpdesk@gmail.com