zondag 10 januari 2016

Lege Theedoek-zondag

Er is hier een nieuw rubriekje gestart in het nieuwe jaar: Lege Theedoek-zondag. Omdat ik de afgelopen jaren steeds druk,druk was, met een tentoonstelling en e-lessen en andere grotere handwerkzaken vielen sommige werkstukjes buiten de boot. Die bleven eenzaam en roemloos achter in stapels theedoeken in manden. Klaar om ze zo op te pakken, maar dat gebeurde niet altijd.... Eind 2015 vond ik dat daar maar eens verandering in moest komen en ik heb me een middagje vermaakt met het bestuderen van inhouden van theedoeken. Leuk! en uitermate leerzaam. Rosina Luger's 42 bonheurs, gelukjes was zo'n werkstuk, het was helemaal klaar wat betreft het borduurwerk, zelfs op enkele steken na was ook de eigen invulling klaar: een smal randje in x-steekjes over één draadje aan de bovenkant en onderaan de naam van Rosina en daaronder mijn initialen, beiden met jaartal. Wat echter ontbrak was de afwerking. Ik kocht er destijds speciaal een rolletje breed roomwit oud ripsband voor op een brocante maar het kwam er niet van om het om mijn rolletje te borduren.
Veel werk, dacht ik toen en dat bleek maar al te waar en bovendien was het niet het 'leukste' werk ;) Ik heb me er moedig doorheen geslagen de afgelopen week en nu?
Nu ben ik blij met een toonbaar rolletje. Dinsdag kwam mijn souvenirgroep bijeen en we deden - zoals gewoonlijk - "Een Werkje". Van deze was ik zo in de ban dat ik er gelijk maar een stapeltje van maakte...Japanse speldenkussentje in een erg leuke techniek....

14 opmerkingen:

Annelies zei

Wat leuk dat je rolletje af is. Ziet er mooi uit en wat een leuke speldenkussentjes.

Annelies zei

Wat leuk dat je rolletje af is. Ziet er mooi uit en wat een leuke speldenkussentjes.

Jeanny zei

Het is een prachtig rolletje. Hier ligt het patroon ook, voor ooit......!

Anoniem zei

Wat mooi!! Prachtige kleuren maar wat een werk ja. Japanse kussentjes zijn echt leuk. Groets uit Soest. Carin.

Annelein zei

Heerlijk als werkjes afkomen... daarbij ook nog heel mooi!!!

kaneeltje zei

Zo, heb je alvast weer 1 theedoek terug om af te drogen :) !
Wat een gepriegel zullen die randjes geweest zijn, maar wel erg mooi !

Lida zei

Ik ben ook dingen aan het afmaken, maar helaas gaat het langzaam. Wat een mooi rolletje is dit geworden en die kussentjes zijn ook zo leuk! Veel plezier met de rest van de theedoeken! Groetjes
Lida

Anoniem zei

mooie japanse kussentjes marcella, groetjes

Anoniem zei

Annie.

De borduurvrouw zei

Wat leuk dat je ons laat meegenieten van je werkstukken. Rosina is prachtig geworden, schitterende kleuren zitten er in. Ik moest even googlen wat ripsband precies is maar nu weet ik het. Groetjes, Nienke

Anny zei

Oh, bedoel je het zo! Telkens raakt er weer een leuke doek met werkjes leeg. Nou, veel doorzettingsvermogen dan maar. En hier in huize Rafel hebben we vooral last van natte theedoeken. Je werk is overigens nog steeds heeeeeeeeel mooi.

Guusje, zei

Wat is hij mooi geworden en wat leuk lege theedoek zondag.

Chris zei

Prachtig, dat rolletje Marcella. Ik houd van die kleurtjes.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend steken lap is dit

Groetjes uit Zweden en een fijne dag