maandag 26 januari 2015

weeffout

In modern linnen zul je dit niet zo vaak aantreffen, een weeffout. Ik kwam er eentje tegen halverwege mijn borduurwerk voor les vijf van de cursus Doorborduren met handwerk van Marken. Onder het middelste rode steekje van het randje Spaansjes in wording worden mijn drie weefseldraadjes er opeens vijf, Help! Nu wordt er in het Marker bordurwerk veel gesjoemeld en bovendien ben ik niet voor één gat te vangen. Doorborduren dan maar en afwachten hoe het zich oplost. Het werkstukje is onderdeel van de februari les, misschien kun je straks ontdekken waar het weeffoutje zit.....

11 opmerkingen:

Renée zei

Heel bijzonder, Marcella!

Anny zei

Zo dat wordt onneuzen zoals mijn vader dat noemde! Benieuwd hoe je dat gaat oplossen. Groetjes Anny

Truus zei

Dan is er blijkbaar niet goed gecontroleerd in de weverij.
Maar jij bent vast niet voor 1 gat eh 5 draadjes te vangen!
Zal goed opletten straks-ben benieuwd!
veel borduurplezier!
groetjes,Truusje uit Drenthe

Lous zei

Dat is vast een peuleschil voor jou, ! Succes

kaneeltje zei

Ik zal met een vergrootglas gaan kijken naar les 5 :) !
Zag ik ineens mijn naam en weblog staan in les 4, dat was raar ! Vindt de materialen die je verzamelt hebt voor de cursus heel leuk. Tot nu toe alleen alles bekeken, wil graag eerst mijn witlap afmaken maar heb niet zoveel tijd naast werk en gezin.......

Martine zei

Zal goed opletten bij les 5. Ben trouwens zo blij met de cursus. Niet dat ik er nog veel uit gemaakt heb maar alleen het kijken naar de prachtige foto's en het lezen van alle informatie is al heerlijk. Kijk weer uit naar de volgende les.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend cursus, en ja ik heb net ook een stuk linnen waar een super weeffout in zit grrrrrrrrr

Wat jammer, hoop dat je er een oplossing voor kan vinden

Fijne dag groetjes uit Zweden

Monica zei

Oeps, jammer, maar ik durf te wedden dat je later niet meer kunt vinden waar het was. Succes, (heb je gemist bij de randjesdag in Dordrecht)

Gerard zei

Het blijft even slikken als zo'n fout zich voordoet.
Maar ja, alleen Allah maakt geen fouten, zeggen ze.
Ben benieuwd hoe je dat oplost.

Chris zei

Dat is echt even 'help'. Dan moet je toch wel handig zijn om daar een oplossing voor te vinden.

Guusje, zei

Ja een weeffout dat kan gebeuren. Ik zal ook goed opletten bij les 5. Ik ben nog materiaal aan het verzamelen.