zaterdag 5 april 2014

zomaar een dagje op Marken

Gisteren was de afsluiting van de e-cursus Handwerken van het eiland Marken waar zoveel borduursters de hele winter mee aan de slag waren. Al vroeg was ik uit de veren (om zes uur) en al vroeg waren Margreet (Beemsterboer) en ik op Het Eiland. Eerst langs het winkeltje van Ma Korving waar zoveel mooi oud goed te zien èn bovendien te koop is. Er was goed nagedacht over onze komst want voorin de winkel lagen de mooie ruitjes en bandjes al op de vele klanten te wachten. Daarna bezochten we een lief winkeltje aan de haven waar mooie doosjes met stof beplakt te koop waren. Een aanrader, deze nieuwkomer, toen door naar Eetcafé/restaurant de Visscher waar de deur staat zo vroeg in de ochtend al uitnodigend open staat. Een bordje op de deur kondigt onze komst al aan. Terwijl Margreet de informatie over de akertjes neerlegt zitten de eerste borduursters al aan de vis met frietjes... Daarna werd een tafeltje gedekt met de werkstukken en stukjes uit de cursus. het handwerk van Margreet en... de handwerkjes van mij. Een prachtig antiek halsdoekje met evenoude akers en een viertal nieuwe in een doosje. Een serie van vijf pakdoeken, waarover later meer op nuttig en fraai. Toen eenmaal alles neergelegd was stroomde al gauw het restaurant vol met handwerksters en partners van...Het duurde niet lang of het gedeelte achter het hekje was bomvol...gelukkig haddden Margreet en ik een plekje vrij gehouden om het knopen van de akertjes en het borduren van de puntjes te kunnen demonstreren. Het was een fijne dag, daar op Marken!

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat was dus een hele gezellige Markerdag met vele mooie handwerken als ik je verhaal zo lees.
Zo jammer dat ik er niet bij kon zijn en jullie demonstraties heb gemist.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

ireneinhetatelier zei

Wat een mooie foto's van al die prachtige werkstukken. Jullie hebben een mooie winter achter de rug met alle opdrachten. Dan is deze dag de kroon op het geheel geweest!

marian'ne m zei

mooie foto's van een mooie dag.

Mag ik je linken in een logje ???

Rennie zei

Wat een prachtige handwerken en wat zal je genoten hebben van deze dag.

MarianneP zei

Ik heb genoten van al het moois! Dank voor jullie inspanning om ons zo'n leuke dag te bezorgen!

Monica zei

Wat laat jij prachtig werk zien, en ik geloof zéker dat het een heel gezellige dag is geweest.

Anoniem zei

Wat moet dat een heerlijke dag geweest zijn! Marken staat al lang op mijn lijstje, ik hoop er binnenkort ook eens een keer heen te gaan. Maar dan zullen er niet van die mooie werkstukken te zien zijn ;) Fijne zondag!!

Phebe and Jane zei

Ik vond het zo jammer dat ik er niet bij kon zijn. Mijn zieke moeder had echter voorrang.
Groetjes,
Marian

Gerard zei

Wat een feest! Wat een prachtige pronkstukken laat je zien. Marker werk blijft prachtig!

sylvia zei

Wat een topdag hadden jullie en wat een prachtig werk laat je zien! Ook je vorige blogje vol bewondering gelezen: je kunt zo lekker inspirerend vertellen!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn op Marken!!
Groetjes, Sylvia

Anny zei

Leuk, zo'n afsluitende dag! Maar jullie hebben de hele winter ook wel heel hard gewerkt! Mooi om alles zo te zien liggen! Gezellige Zondag. Anny.

Tilly zei

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, mooie foto's groetjes Tilly

Willy zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Willy zei

Wat hadden jullie een heerlijke dag. Ik geniet er dmv al die verslagen toch van mee.

Chris zei

Ik las al het enthousiaste verhaal van Marian'ne! Wat een enig initiatief om elkaar juist daar te ontmoeten. Ziet er geweldig uit.

Guusje, zei

Wat zie ik veel moois zo jammer dat ik niet kon komen. Gelukkig hebben jullie een erg leuke dag gehad. Ik ga me ook opgeven voor het vervolg vind het allemaal zo leuk.

lheurebleue zei

wat een geweldig afsluiting van de cursus. dat smaakte vast naar meer!