zondag 13 april 2014

de losse eindjes van 'Marken'

Beloofd is beloofd dus hier volgen nog wat losse endjes van het tripje naar Marken op vier april. Het werd een latertje en pas tegen achten was ik thuis. Eerst even eten en daarna de tas uitgepakt. Het houten doosje met geborduurde sampler was op de valreep nog klaar gekomen. Alle vier de binnenschotjes geborduurd en vastgeplakt. Helemaal mooi, zo'n geborduurd doosje en het smaakt beslist naar meer om dit nog eens te herhalen. Misschien met andere technieken of met andere motieven maar dat er ooit nog eens een doos of doosje komt is zeker! Op diezelfde valreep maakte ik nog twee herinneringetjes-aan-de-dag: een spanen doosje om het garen en de al geknoopte eindjes voor mijn akertjes in te bewaren. Ik werd daarvoor geïnspireerd door een stoffen tasje met rits waarin naamgenoot MK háár akertjes-spullen in bewaart. Ook kreeg ik inspiratie van een foto op Needlesatwork-facebook waarin een eenvoudig thee-ei fungeerde als kloshoudertje. Prima geschikt voor het klosje waarmee ik de Marker tandjes zou demonstreren. Ik maakte er een modern keelbandje voor mét tandjes ( kon ik mooi nog even oefenen voor de vierde) en nu kan het bandje om de pols of in een knoopsgat gestoken worden. Reuze handig! Ook Margreet maakte een herinnering aan de dag die aan alle Marken bezoekers die hun e-mailadres achterlieten in de daarvoor bestemde doos inmiddels hebben ontvangen. Het telpatroontje is ook op Facebook Needlesatwork te zien dus met een beetje handigheid kun je zelf aan de slag. Ik mocht kiezen tussen het rode en blauwe exemplaar en koos het rode speldenknoopje. Ook op een van mijn presentjes ( ik maakte natuurlijk ook voor Margreet een doosje en eitje) werd een herinnering aan de dag geborduurd zoals je hier kunt zien. Diezelfde naamgenoot Mk die mij inspireerde met haar akertjesttasje had samen met vriendin H ook nog voor een leuk presentje gezorgd: voor Margreet en mij was er een leuk speldenbloemetje. Aan de bodem zit een stokje waardoor je het in een klosje kunt zetten. Natuurlijk werden er Marker ruitjes en sitsen voor gebruikt en ook mijn letter M ontbrak niet, die was in piepkleine steekjes op het ruitje geborduurd. Mezelf verwennen deed ik ook. Zowel in het winkeltje van Ma Korving als in het museum wat we na afloop van de dag nog even snel bezochten werden de nodige ruitjes en bandjes 'gescoord'. En dan zijn we inmiddels aangekomen bij de beloofde vijf pakdoeken, maar daarover in het volgende logje meer. Fijne zondag allemaal!

16 opmerkingen:

marcella zei

een leuk verslag over de dag op Marken vind je hier: http://mijnquilt.blogspot.nl/2014/04/marken.html

Hester zei

Mooie aankopen, ik ben verliefd op die prachtige ruit stoffen, ook van Marken?

Made by Meet zei

Het was een geweldig leuke dag en ik heb genoten van al die mooie prachtige werkjes die jij en Margreet hadden gemaakt! Ook véél geleerd, de akertjes knopen en die tandjes borduren. Er is weer veel te oefenen voor mij!
groetjes Meta

marcella zei

Ha Hester, de ruitjes zijn allen van Marken, het zijn oude lapjes allemaal, sommige met initialen gebroduurd en sommige als kompleet halsdoekje m/v

@Meta, het was zeker een geweldige dag, we boften met het weer en de lokatie en de enorme toeloop en met alles eigenlijk ;)

Hester zei

En die mooie sits? op de één na laatste foto, ook zo mooi.Volgens mij hebben jullie een super dag gehad.

Jeanny zei

Dat ziet er allemaal schitterend uit. En dat het een mooie dag was, kan ook niet anders.
Fijne zondag.

marcella zei

Ja, Hester ook de sitsen zijn op Marken gekocht. Het is een aardig stapeltje oude bauwtjes.

Lida zei

Helaas heb ik problemen met de printer en krijg daardoor de patronen nog niet uitgeprint, maar ik geniet wel bij jou mee, helaas was het tekort dag voor mij om naar Marken af te reizen! Maar het ziet er allemaal weer zo enig uit! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Mooi alle handwerkstukken en aankopen--zucht.
Geniet van alle verhalen en foto's,maar hoop de volgende keer er ook bij te zijn.
Had graag de uitleg van de akertjes en puntjes gezien-ben iemand van door 't zien,lukt het beter.
Leuk idee van het thee ei en mooi cadeautje hebben jullie gekregen-en welverdient!
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Basje zei

gewoon een super verslag en geniet van de plaatjes Basje

Anoniem zei

Wat jammer dat ik daar niet bij heb kunnen zijn, al was het alleen al om te genieten van al dat moois!!
Dank voor het laten zien en meegenieten!

Marjan zei

Wat prachtig allemaal! Moet een geweldige dag geweest zijn...

Martine zei

Het is weer genieten bij jou.
Zo jammer dat ik op het laatste moment niet naar Marken kon komen. Hoop dat het nog eens herhaald wordt.

Anny zei

Tja, het maar net wat je losse endjes noemt... Mooi Marcella!

Gerard zei

Wat leuk al die zelf gemaakte cadeautjes. De een nog mooier dan de andere. En wat een creativiteit! Ik heb grote bewondering voor jullie!
Al met al een super Markerdag!95853232 837

lheurebleue zei

't is vol van schatten hier!