zaterdag 11 februari 2012

Feest

Vier jaar is ze vandaag en het stralend middelpunt op haar eigen feestje. Drie oma's, oma Lies, de oma van haar mama is er ook bij en haar twee opa's. Er zijn wel kindertjes die minder opa's en oma's hebben. Een kamer vol ooms en tantes en vriendjes en vriendinnetjes en daar middenin Sophie die maandag echt 'naar de basisschool' gaat. Het Vlaggetje werd vooraf al heel erg gewenst en ze hoopte op Angelina Ballerina hoorde ik van haar mama.
Het is haar dag dus het vlaggetje kwam er.
Een roze balletmuis vol met glitters en pailletjes. Ze is er blij mee.
Het was een gezellig feest en Sophie een stralend zonnetje.

Nu zijn we weer thuis en straks ga ik nog even verder met Blanche de Valck. Ik heb alle randen inmiddels gezoomd en twee randen zijn al bijna helemaal klaar. De derde rand is in de maak en voor de laatste zal ik de oude Blanche nog even goed moeten bekijken.

Fijn weekend allemaal

28 opmerkingen:

Josephine zei

Jemig, heb je die muis zelf getekend? Ziet er fantastisch uit!!

Chris zei

Lieve Sophie en oma, van harte gefeliciteerd! Wat heeft oma een geweldig mooi en lief vlaggetje gemaakt! Dat zal Sophie haar leven lang bewaren!!

Guusje, zei

Van harte gefeliciteerd met Sophie, wat gaat de tijd toch snel. En wat wordt je Val de Blanche geweldig mooi, echt prachtig.

marcella zei

@Josephine, valt overtrekken met een lichtbakje ook onder zelf? :) Voor het echte werk moet je bij Anny Rafelsenrozen zijn, het Roodkapje doosje wat ze voor Sophie maakte en wat nu in gebruik is als "braduurdoosje" had weer veel succes vandaag, alle oma's mochten de nieuwste knoopjes bewonderen.

@Chris, de vlaggetjes zijn inmiddels 'collectors items' dit was de derde 'special' op haar eerste verjaardag kreeg ze een hele slinger vol met 'gewone' vlaggetjes en daarna iedere verjaardag een bijzondere

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

MOOI gemaakt, Marcella..
gefeliciteerd met je kleindochter!
't gaat erg snel..heb eveneens een kleindochter van vier!
groetjes, Petra

betty prins zei

Gefeliciteerd Marcella met die 'grote meid'. Vier alweer met een prachtig eigen vlag!
En nu op naar de grote school, wat een veranderingen voor Sophie (en jullie..)

Jeanny zei

Proficiat, 4 jaar alweer.
Wat een prachtmuis en je Blanche gaat ook voorspoedig. Succes.
Lieve groetjes.

Anneke zei

Dat je kleindochter nu alweer 4 jaar is geworden! Gefeliciteerd! Weet nog dat oma in verwachting was van haar kleinkind... Maar wat een ontzettend leuk vlaggetje heb je weer gemaakt. En dan gaat het 'harde' schoolleven beginnen voor deze dame.

Joke zei

Gefeliciteerd met je oogappeltje!

Annelies zei

Sophie al weer 4 jaar. Het lijkt zo kort geleden dat ik bij je over haar geboorte las.
Je Blanche is "stunning ".

GRANNY'S HOUSE zei

De tijd vliegt voorbij, alweer 4 jaar, gefeliciteerd met je grote/kleine kleindochter.

Groetjes
Ines

mieke zei

Gefeliciteerd.Het vlaggetje is heel leuk.

Anoniem zei

Wat een genot, zo'n jarige kleindochter omringt door dierbare familie! Gefeliciteerd hoor! Schattig muisje, en de Blanche wordt adembenemend!

Basje zei

super dag voor Sophie en al haar oma.s opa en verdere familie, Sterke geslachten met zo veel leeftijdsverschllen, Blache wordt wuper als ze dat nog niet is, en de vlag is de bekroning Fijne zondag Basje

liefdevoortextiel zei

Sophietje zal later haar herinneringen koesteren. De Blanche is super!

Johanna Zweden zei

Allemaal van Harte gefeliciteerd en heerlijk die herinneringen koester ze maar
Schitterend die merklap
Fijne zondag groetjes Joke

Gerard zei

Wat een leuke en creatieve oma ben jij, dat je ieder jaar een speciaal vlaggetje maakt voor Sophie's verjaardag. Ik zou ze ook gaan sparen!
Je Blanche is een juweel!
Goede week.

Anny zei

Is Sophie alweer 4! Wat gaat dat hard. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden op school. De muizen zullen dankbaar gebruik maken van je idee om op de vijver te komen schaatsen... en de chocolademelk trekt ook... wacht maar af. En... Blanche blijft mooi.

Lida zei

Gefeliciteerd met de jarige job, wat leuk is haar vlaggetjes geworden, dat heeft deze Oma weer goed gedaan! Je Blanche is echt prachtig, ik wou dat ik het zo mooi kon! Geniet van je steekjes, groetjes
Lida

Anoniem zei

Gefeliciteerd met nu toch wel een grote kleindochter!
En wat vliegt de tijd, alweer vier jaar!
Je slingerpartje is weer erg leuk geworden!

Groeten van Annette

Phebe and Jane zei

Nog gefeliciteerd met je kleindochter! En wat een schattig vlaggetje!
Groetjes,
Marian

josé zei

Van Harte Gefeliciteerd nog met Sophie. Te laat maar Parijs is de schuldige.

Wat geweldig 4 jaar alweer waar blijft de tijd. Die vlaggetjes hou ik in gedachten. Voor wie weet ooit.
Een geweldig leuk idee.
En dan nog met zoveel Opa's en Oma's ik ben jaloers.

Is toch helemaal uniek.

Liefs José

Monica zei

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je kleindochtertje Sophie! Beeldig het vlaggetje dat jij maakte, dit is inmiddels wel een leuke traditie geworden.. Je Blanche, ik heb het geluk gehad hem kortgeleden even 'in het écht' te mogen zien, zij is meer dan schitterend. Ik vond jouw bezoekje hier ook erg gezellig. Succes met al je mooie werken.

lheurebleue zei

ik was een paar daagjes weg, dus een late maar zeer gemeende proficiat!
wat een heerlijk vlaggetje voor een heerlijk meisje! 4 jaar alweer - een dametje met meer en meer een eigen karakter.
het eerste achterkleinkind van mijn moeder was een half-spaans meisje. sindsdien noemt ze zich naast oma ook bis-oma (van bisabuela).

marcella zei

Mooie benaming, bisabuela ;) ik vind het Franse Mamie en Papi voor opa en oma ook altijd zo lief klinken. Ik ben 'oma Ham' niet dat ik daar zo dol op ben maar Sophie heeft opa's naam, Hans nog niet helemaal goed begrepen ;) Uit haar mondje klinkt dat ook wel lief hoor

Corrieneeltje zei

Voor een welgemeende felicitatie is het nooit te laat, dus van harte gefeliciteerd Marcella met je lieve kleindochter Sophie en zijzelf natuurlijk ook, ik ben nog steeds zo wég van haar naam!
Wat een schattig vlaggetje heeft ze gekregen en je Blanche is een schoonheid, echt prachtig met dat mooie open randwerk.

marijna zei

Ohhhh, al weer 4 jaar! Nog gefeliciteerd hoor oma!

Wieke van Keulen zei

Ik dacht, kom ik ga je 4lande merklap ook even bekijken, Marcella. Maar moet waarschijnlijk nog een dagje wachten. Wel zie ik een prachtige vlag en een prachtige borduurlap. Nog gefeliciteerd; al is het al even geleden.