donderdag 28 juli 2011

boven water

Het is een flinke tijd geleden dat ik hier wat van me liet horen. Ik kreeg de nodige ongeruste mailtjes en telefoontjes die ik steevast beantwoorde met de boodschap dat alles prima is.
De tuin vroeg aandacht en ik had een aantal nieuwe projectjes onder handen. Ik was er zo nu en dan niet en heb ook heel wat tijd gebruikt om orde op zaken te stellen. Zo nam ik mijn laptop onder handen waar de laatste tijd steeds meer dingetjes aan begonnen te mankeren. Ik heb wat extra geheugen gekocht en de e-mailbox is flink opgeschoond.Ook werd Windows Vista vervangen. Het is nog niet helemaal op orde maar de meeste dingen werken weer prima.
Ik had een heerlijke middag in Leiden met Yvonne P. en we hebben elkaar lang bijgepraat over van alles. We dronken thee met uitzicht over Leiden en bezochten twee breiwinkels. Bij Ribbels kocht zij prachtige wol voor een geweldig vestje en ik maakte foto's:
met mijn mobieltje. Ze vallen me niet eens tegen, die plaatjes
al was deze wand vol kleurige bolletjes in het echt nog veel mooier
Ik ben benieuwd of haar mooie vestje inmiddels af is want ook zij had vakantie natuurlijk. Wat ik verder deed? ik kocht een merklap en deed daar een onderzoekje naar. Ik weet inmiddels heel wat over de herkomst van de lap en over de maakster maar daarover een andere keer meer.
Sophie kan zingen tegenwoordig. Gisteren zat ik met haar in de bus, op de wijs van Kortjakje zong ze:
"oma, ik vind jou zo lief,
lief, lief, lief,lief,lief, lief, lief"
Behalve de vertedering (deze oma smolt natuurlijk van zoveel lievigheid) merkte ik ook op dat ze behoorlijk zuiver zingt. Dat kan nog wat worden...
Nu alles weer zo plezierig werkt op mijn pc-tje ga ik morgen weer eens wat bezoekjes afleggen bij jullie.
tot dan!

2 opmerkingen:

lheurebleue zei

altijd mooi, foto's met kleurtjes. ik was al een paar keer in de winkel. de sortering op kleur heeft zijn voordelen maar je mist toch de sortering op soort en merk ...
heerlijk, zo'n lief kleinkind + lieve oma ;)

lupineke zei

Heerlijk om af en toe orde op zaken te stellen, dat schoont zo lekker op (ook in je hoofd!). Leuke stad he, Leiden, en wat zijn je foto's van die wolletjes leuk! Prachtig, al die kleuren! Ik heb niet alleen genoten van de wolfoto's, maar ook van de vertedering van een oma voor haar kleindochter, zo schattig!