maandag 27 september 2010

Terug op mijn plekje, Blanche de Valck III


Zo, daar ben ik weer na twee heerlijke weken in de Elzas. Vooral de tweede week had prachtig weer al was het in week één ook prima. We waren op de Carrefour in Ste Marie aux Mines waar we samen drie dagen lang genoten van de quilts en ik in mijn eentje van de 150 (!) winkeltjes ;)
We maakten - in het kader van het quilt-festival-  een tochtje met een bus. We gingen naar Strassbourg en Colmar, we wipten eventjes de grens over naar het Zwarte woud en bezochten een draaiorgelwerkplaats in Waldkirch, gingen naar de markt in Freiburg en genoten;  van het weer, het heerlijke eten, de natuur en de vrijheid.
Kortom, twee weken 'het goede leven'. De koffers zijn inmiddels  uitgepakt en bijna alle was ligt alweer gestreken en wel in de kast.
Voor de avonduren nam ik Blanche mee en die vorderde heerlijk onder mijn handen. Ik vergat mijn borduurlamp maar met enige aanpassing van het interieur van onze gîte kon ik toch prima werken.
Het resultaat zie je hieronder:
 
De randen zijn voor zover mogelijk 'bij' en ook alfabet 8 is al een eind op streek.
 Vlak boven de bovenste rand maakte ik een open rand zoals Blanche dat ook deed op haar doek
 
Bij een vorig bezoek aan Trijnie heb ik precies opgeschreven hoe Blanche de rand maakte. Er is straks wel een klein verschil tussen de open randen van Blanche en die van mij. Blanche gebruikte de hele breedte van de lap linnen voor de open rand zodat die  ook doorloopt in de zoom. Ik vind dat niet zo mooi en kies voor een andere afwerking in de hoekjes. 
Deze week zal er weinig van borduren komen. Ik heb bijna iedere dag mijn agenda gevuld en ik moet ook nog lezen in jullie blogs wat er allemaal gebeurd en gemaakt is.
Daar ga ik dan straks maar eens een beginnetje aan maken

Geen opmerkingen: