zondag 25 oktober 2009

De Timmerwerf, De Lier

Zondagmiddag, prachtig weer en na een boswandelingetje is het nu tijd om het een en ander te onthullen.
Ik heb genoten van de vele reacties die deze week over mijn vier blog-jaren zijn gegeven. Allereerst waren er meer mensen dan ik dacht die mijn quilt-logjes erg leuk vonden. Ik heb het nu te druk, waarmee vertel ik hieronder, maar voor komend (voor)jaar staat er een nieuwe quilt op mijn handwerk-programma.
Dan de vele reacties op de witwerkjes en mijn Souvenir de ma Vie: ook daar kunnen jullie voorlopig van blijven genieten want ik ben nog lang niet klaar met ontdekken van de vele mogelijkheden en...mijn souvenir is binnenkort in het echt te zien, ook dat lees je hieronder.
Dan waren er nog herinneringen aan de bruiloft van Liesje ( DD Elise en haar Tijn ) en de geboorte van hun Sophietje en ook mijn jaarlijks terugkerende "over de top" kerstboom was onderdeel van de happy memories.
Annette was zeer aanwezig met haar vele herinneringen. Zo dacht ze nog altijd terug aan ons uitstapje naar Amsterdam waarna we beiden exact hetzelfde verhaal op ons weblog plaatsten. Het duurde even voor "men" doorhad dat dit logje op twee plaatsen te lezen was. De paraplu die ik in Amsterdam kocht verloor ik begin dit jaar in Delft waar ik ook weer samen met Annette was voor de uitreiking van mijn zakdoekjesprijs.
Er kwam een Zuid-westlijn, waarvan mijn lapje zich gisteren even uit zijn doosje liet zien op de merkwaardig-dag.
Dan was er de breirol en de minivariant daarvan; dat laatste inspireerde Franse Gerard om ook te gaan 'minirollen'.
Het leukst van al vind ik dat er kennelijk zoveel mensen geïnspireerd worden om zelf ook aan een van die vele techniekjes te beginnen.

Ik heb mijn lief gevraagd, tijdens ons wandelingetje vanmiddag om een nummer te noemen. Na thuiskomst heb ik even geteld en de gelukkige is……

Ine

Ine, stuur me even een mailtje via het mailformulier met naam en adresgegevens en graag ook waarmee ik je blij kan maken. Ben je een quiltster of borduur je liever en misschien heb je ook favoriete kleuren?

Ik schreef in een eerder logje al: '...want dit weblog is voor mij ook niet zonder gevolgen gebleven' en daar bedoelde ik niet alleen de vele leuke vriendschappen mee die ik door mijn weblog erbij heb gekregen.

Maanden geleden werd ik benaderd door Annemie van museum De Timmerwerf of ik mijn handwerk daar wilde exposeren. Al snel werd besloten om mijn Souvenir de ma Vie als "rode draad" door de tentoonstelling te gebruiken. Vriendin Trijnie met wie ik een Souvenirgroep vorm was bereid om haar oude textiel in bruikleen te geven en gedrieën zijn we nu al geruime tijd bezig om onze tentoonstelling vorm te geven.

Begin september kwam fotograaf Pieter hier om foto’s te maken voor de flyer en poster en binnen korte tijd lagen er drie prachtige ontwerpen om uit te kiezen.
Het werd onderstaand ontwerp en ik ben er heel erg blij mee.
De komende maanden zal ik zo nu en dan als er iets nieuws te vertellen is terugkomen op de expositie in de Timmerwerf die van 13 februari tot 17 april 2010 gehouden wordt.

Ik zou het erg leuk vinden jullie daar te ontmoeten.

34 Reacties

Geen opmerkingen: