maandag 13 februari 2023

Vlaggetjesdag - de uitbreiding

 Net als bij geslaagde spelletjes die na verloop van tijd een uitbreiding krijgen, was er hier bij Nuttig en Fraai ook sprake van een uitbreiding.... Zoon en Thaise schoondochter kregen hun eerste kindje. 


Een prachtig, gezond klein meisje dat later gaat luisteren naar de naam Jasmine. Voorlopig slaapt de kleine nog bijna de gehele dag dus van luisteren is nog weinig sprake ;) Natuurlijk werd dit heugelijke feit gevierd met een kraammand en op dag 1 kwam daar een klein koffertje uit met een lange slinger van mooie lapjes, uitgezocht en genaaid door grote nicht Sophie en mij.


 

 Afgelopen week was diezelfde Sophie zelf jarig en dus borduurde oma Nuttig een fraai  vlaggetje waar ze erg blij mee was. 


Maxident, het logo van haar favoriete boy band Stray Kids uit Zuid Korea. het bijbehorende cadeau was dan ook een CD in een doosje met allerlei ander spul aan boekjes en foto's van de heren uit Korea.

 

Cadeau viel in de smaak en het vlaggetje geloof ik het meest. De winkel waar ik de cd kocht is Sounds in Delft en daar zag ik ook een katoenen tasje met opdruk. Daar kon ik ook nog wel wat mee in de resterende twee dagen dacht ik. 


Met enige moeite kon van "Sounds" Sophie worden gemaakt, zo is het tasje ook écht van haar. 


de Rolling Stones mond, en nog een leuk vlechtje,

Daarna was de beurt aan Vermeer's 'meisje met de parel'  kompleet met een echte nepperd in haar oor,


op verzoek van https://www.philippa.nl/yvonnep/meesterlijk-zwart-borduren/  borduurde ik ook David Bowie als Ziggy Stardust....ik heb werkelijk geen idee hoe of wat, maar ik deed het ;) 


en natuurlijk mocht ook poes Derpy niet ontbreken, die stond  al voorbedrukt op t tasje.

Uiteraard  maakte ik tussendoor ook nog even tijd voor de handwerkbeurs in Zwolle, het was weer leuk, fijn om bekenden te zien, tijd voor een mini workshopje en natuurlijk.....


de aankoopjes. Mooi lapjes, lintjes garens en een pakketje bij https://www.blomsterstuga.nl/ en 


een stapeltje boeken, ook met Zweeds borduurwerk. Ik zal me de komende tijd vast niet vervelen.


8 opmerkingen:

Annelies zei

Sophie zal inmiddels toch een prachtige slinger hebben en straks Jasmine vast ook.

marcella zei

Sophie heeft inmiddels 17 extra vlaggetjes aan haar lijn en voor Jasmine gaan Sophie en ik volgend jaar aan de slag voor de eerste verjaardag....

Truus zei

Wat een super cadeaus voor Sophie en oma Nuttig kan geen kwaad meer doen bij haar, denk ik...lol
Heerlijk zo'n lief klein babietje en wat is het genieten van dit kleine wondertje.
Ben niet meer naar de Handwerkbeurs geweest ondanks dat het een half uur rijden scheelt-- al die drukte!
Gezellige avond Marcella
groetjes, Truus uit Drenthe

Marlien zei

Hieperdepiep hoera!

els zei

Heerlijk zo'n supercreatieve oma met een modern hart!

Saskia Gijselhart zei

Jij bent een super oma! Wat een prachtige cadeaus! Proficiat met je nieuwe kleindochter!

Anny zei

Oh, ik ben een beetje laat! Maar de felicitatie is niet minder gemeend. Van harte gefeliciteerd.

Black Jack zei

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om deze blog te schrijven