maandag 29 augustus 2022

En hoe ging het nu verder met die Blogster die niet naar Warmond ging?

Daar kan ik heel kort over zijn... ze ging alsnog....in juni was er een tweede leuke markt daar en Marcella was er bij. Ze kocht zelfs "leuke Dingen voor Weinig".

 


 Sophie kwam logeren en dat was reuze gezellig, er waren wat Barbecues, er kwam nog een Warmond en voor de rest was het (te) warm....Den Haag kende twee 

edities van grote brocante- en antiekmarkten, de laatste was afgelopen weekend en ik kwam beide keren terug met Buit! 

 Verdere leuke dingen waren Le Marie Marché, een leuk marktje op een mooie locatie in Den Haag en gezellig om op de zondagmiddag even naar toe te gaan.

Ik ging héél ver weg om mijn laatste vrij reizen dagen op te maken. Ik was in Hoevelaken bij het diabetesfestijn  

 ( en kwam terug met tássen vol materialen), ik ging naar Horst om de tentoonstelling van Ien Rappoldt te zien, Chinese Miao kostuums. Dat laatste was weer op een andere manier genieten....er kwamen geen goederen mee terug maar wel een hoofd vol inspiratie.

 

 Er werd flink geborduurd aan een zakdoekje in opdracht. Het is voor een theatergroep die het zakdoekje gaat gebruiken voor posters en flyers e.d.. Op dit moment borduur ik aan een replica van mijn eigen ontwerpje omdat ik het origineel natuurlijk heb verkocht...

Ik volgde een Masterclass bij Merlijne Marell in het Drents museum in Assen en kwam ook daarvan terug met een hoofd vol inspiratie 


wat uiteindelijk leidde tot een mooi handwerkje...


Ik heb daar alleen de foto nog van, ik gaf het met een lijstje erom aan mijn dochter. Een tweede workshop over een heel ander onderwerp staat inmiddels in de agenda, ergens in september.

Een volgend reisje ging naar Hoorn, naar de weversmarkt, gezellig met een gelijkgestemde met lekker warm weer en gelukkig niet te heet, langs de vele kramen gestruind en allebei  wat mooie dingetjes meegenomen voor thuis.

 

 Er kwamen regelmatig vriendinnen langs om mijn nieuwe huis te bekijken, alleen of in groepjes...reuze leuk en er werd - met toestemming - flink in mijn Kasten gesnuffeld....het is ook een snoepwinkel :) 

Er kwamen meubelen en nieuwe lampen, een vloerkleed en een droger ( de oude nam ik niet mee met de verhuizing) en alles kreeg zijn plekje..

Sophie kwam weer logeren, ze heeft een eigen kamer hier met bed, kastjes en een bureautje...gezellig! 

en ondertussen kwam er ook nog heel erg leuk en spannend nieuws:  zoonlief en zijn vrouw verwachten hun eerste kindje....begin volgend jaar word ik opnieuw oma, dit keer van een stamhouder. Wat zou mijn lief dat leuk gevonden hebben dat zijn naam weer een generatie mee mag gaan.  

Afgelopen zaterdag vierden we zijn geboortedag met het gezin in een restaurantje in Delft, op ons 'oude, vertrouwde plekje"  waar we al zoveel verjaardagen vierden. Het was gezellig en ook een beetje feestelijk vanwege het nieuwe kindje wat op komst is.....



4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Ik word ook oma in januari!! X

Anoniem zei

Ps Josephine 😃

marcella zei

wat leuk! veel plezier met de voorbereidingen ;)

Anoniem zei

Test bericht