vrijdag 27 november 2015

lieve lapjes

Het wordt weer eens tijd voor een berichtje van mij. Sinds de abrupt afgebroken vakantie was het druk,druk,druk. Er bleven Dingen liggen die nu beetje voor beetje worden afgehandeld en er moest gewerkt worden, ook aan de Rol want de Marker dagen in Heemskerk gaan gewoon door natuurlijk. Uit de oude Doos twee werkstukjes die ik in de Elzas vakantie maakte. Een allerliefst en piepklein merklapje. Het patroontje werd nieuw gemaakt met oude motieven uit Hongarije. Die werden in vroeger tijd op de lakens geborduurd. Je zal er maar onder mogen liggen. Ik vind het een snoepie! Heb je belangstelling voor het patroontje? Bij Margreet is het patroontje voor een paar euro te koop. Een ander afmakertje deze vakantie was de zomerSAL van Soedidee. Ik was er al aan begonnen en maakte het in september in Frankrijk af. Dit lapje mag in het mooie doosje blijven, er zitten aankoopjes in die ik in dezelfde vakantie kocht. Ook het leuke oliespuitje van Singer kocht ik daar, in een brocantewinkel.

12 opmerkingen:

Phebe and Jane zei

Leuk dat je weer een berichtje schrijft! Je laat weer zulke mooie dingen zien.
Groetjes,
Marian

kaneeltje zei

Fijn om weer iets van je te lezen ! Het kleine lapje is echt een schatje ! Helaas lukt het mij nog niet om te borduren met mijn concentratieboog van dit moment en de andere perikelen die bij de burn out horen anders had ik graag eens naar Heemskerk gekomen ! Een dikke knuffel

Annelies zei

Gezellig weer bij je te lezen. Mooie en lieve lapjes !

Annelies zei

Gezellig weer bij je te lezen. Mooie en lieve lapjes !

Martine zei

Lieve lapjes en het doosje is ook al zo mooi met de ingelegde bloemetjes.

Annelein zei

Wat een mooi lief lapje....

Truus zei

Dat is een mooi borduurwerkje met de Hongaarse motieven.
Denk dat dit een leuk cadeautje is voor mijn Hongaarse schoondochter voor haar verjaardag.
Leuk dat je dat oude oliespuitje vond in Frankrijk.
Goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Ha Marcella, fijn weer iets van jou te lezen na een enerverende periode voor jou. Ik blijf ze schitterend vinden die borduurwerkjes van jou.

Evelyne zei

Wat een prachtig lapje, mooie motieven!

Fijn weekend,
Evelyne

Guusje, zei

Wat een mooie lapjes heb je gemaakt gewoon genieten. Mooie aankopen en mooie doos laat je zien. Ik ben vorige maand mijn hart wezen ophalen in Marken om allerlei spulletjes te verzamelen voor de Marker pronkrol. Wat wat het geweldig en erg leerzaam daar.

Corrieneeltje zei

Van deze prachtige rode lapjes word ik helemaal nostalgisch, het is alweer zo lang geleden dat ik borduurde en rood heeft iets heel bijzonders op dat wit, krachtig en toch heel lieflijk!
Maar ook van de naam Heemskerk word ik nostalgisch, mijn geboortedorp!
Wat leuk dat de Markerdagen het daar zo goed doen.

Esboço de Ideias zei

Very nice.