dinsdag 27 november 2012

Muizenissen

Of ik hem kon helpen, vroeg hij. Hij schoof twee blote muizen over de tafel in de lunchroom waar wij hadden afgesproken. Zweedse muizen constateerde ik. Ze kwamen van Ikea las ik op het labeltje aan hun buik. Het zat zo, legde hij uit, terwijl hij langzaam een boek in mijn richting voortduwde: 'de naai- en breipiet had het te druk, hij had er maar een in vaste dienst en het uitzendbureau voor Pieten kon hem op korte termijn geen andere brei- of naaipieten leveren. Hij las mijn blog regelmatig, tijdens de lange zomermaanden, als hij weinig anders te doen had dan Het Grote Boek bijwerken en een beetje op de Pieten letten en zo was hij ook op het idee gekomen... Een kopje koffie en een broodje brie verder waren we het eens: voor deze ene keer zou ik hem uit de brand helpen, juist voor dat ene speciale kleine meisje....
En zo komt het, dat mijn tweede Quaker pinballetje een ietsje langer op zich laat wachten. Echt waar!
Meer over het boek 'het muizenhuis, Sam en julia in het theater' lees je hier

23 opmerkingen:

betty prins zei

wahhhhh, wat schattig!!!
Wat ben je toch een goeierd..om Sint uit de put te helpen! Volgens mij moet ik binnenkort naar Ikea??

josé zei

Marcella dit doe je toch met liefde. En zeker voor een klein meisje. Dit is een enig boek, ik wil de tweede ook
nog eens. Wat een leuk cadeau.

Annelies zei

Ja, als hij je wat vraagt kun je dat toch moeilijk weigeren. Erg leuk !!
Ik heb bijna alle kleurtjes voor het merklapje in huis. Ook leuk.

Jeanny zei

Ach wat een leuke vraag en enig om die vraag toe te geven!

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat 'n lieve muizen.. daar zal het kleine meisje blij mee zijn!

Dirkje Spreeuw zei

Ach, als je zo een keer per jaar de Sint uit de brand kunt helpen.... Misschien beloont hij je daar volgende week nog wel voor :-)
De foto ziet er al veelbelovend uit. Wat zal dat kleine meisje blij zijn.
Groetjes,
Paula

Chris zei

Dat zijn nog eens leuke muizenissen. Zulke wil ik ook wel. Schattig en wat heb je er een heerlijk verhaal van gemaakt! Enige foto's ook.

marion zei

wat heel heel erg mooi

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een dotjes en tja.....je kan hem toch geen blote muisjes laten geven ;-)

Groetjes
Ines

Evelyne zei

Wat een leuke muisjes!Daar help je Sint toch graag mee.En het Quacker pinballetje wacht wel even en... je maakt een klein meisje blij, dat is toch een goede daad. Ik weet zeker dat Sint dit niet vergeet!

Lieve groetjes, Evelyne

Martine zei

Oooo , wat leuk. Jij hebt ook muisjes.
Het is zo leuk om samen met Sam en Julia uit hun boek voor te lezen.

Monica zei

Oh Oh, die pieten toch, maar voor dit kleine meisje doe je het vast met heel veel plezier...

Elza zei

Dat is toch heerlijk werk.
Prachtig die muisjes.

Willy zei

Zweedse muizen? Die zouden maar zo op mijn blog mogen ;) Ik vind ze schattig.

Auckje zei

Marcella, ken je het echte muizenhuis in de bibliotheek van Amsterdam? De schrijfster van Sam en Julia heeft dit huis tentoongesteld in de Openbare Bieb. Kijk voor meer informatie op
http://www.oba.nl/muizenhuis
Fantastisch! Ik weet dat jij heel goed en heel mooi ook in het klein kunt werken en deze schrijfster kan er ook wat van. Echt de moeite waard om eens te kijken.
Auckje

BASJE zei

pEIP PIEP HOOR IK OP MIJN PC. iK ZIE MIJN FAMILIE, hIER STA IK ALTIJD BIJ DE PC OM TE ZIEN WAT ER GEKEKEN EN GESCHREVEN WORDT, mIJN FAMILIE WORDT HEEL MOOI AANGEKLEED,

Johanna Zweden zei

Wat een schatjes
Fijne dag groetjes Joke

Gerard zei

Het begrip "Hulp Sinterklazen" is zelfs hier in Frankrijk bekend, maar "Hulp Pieten" is nieuw. Maar ja waarom ook niet? Om een klein meisje helpen te verrassen is een prima reden! Het ziet er erg leuk uit. Ik vind het in nu al een succes.

Anny zei

Nou was je al "Lieve Lita", nu ben je ook nog hulpSint. Daar kunnen we natuurlijk niks tegen hebben en daarom wachten we geduldig op je kleine pinball.

marcella zei

@Auckje, ik weet ervan maar ben er (nog) niet geweest. Alles is klein in het muizenhuis en wat ik zo leuk vind: alles is tot stand gekomen met een gesloten portemonnee, het zijn allemaal restjes en stukjes afval die gebruikt werden. Net zoals bij mij nu. Wie bedenkt om een band van een oude speelgoedauto te gebruiken als 'schommel'. Of een kroonkurk als bakblik voor de appeltaart. Geweldig!

@Martine, ik las vorige week dat de 'echte' Sam en Julia inmiddels te koop zijn. Toen had ik mijn stel al in huis en die voldoen ook prima. Ik denk ook dat het voorlezen er nog leuker door wordt.

@Betty, mijn Sam en Julia komen bij Ikea vandaan, 1 euro (!) per stuk dus daar hoef je het niet voor te laten ;)

Carin zei

Ik kom via via hier om naar het merklapje te kijken maar zie nu ook je muisjes hahaha .... ik heb sinds gisteren Sam en Julia in huis want ook ik geniet van die muizenverhalen. Had ze gisteravond nog op mijn blog gezet :-)

ine zei

Tja, een Sint in nood moet geholpen worden toch?!!!
Is leuk geworden, dus hij zal het zeker waarderen.

Ben nog niet begonnen aan het merklapje...maar alles ligt al wel klaar ☺

lheurebleue zei

wat een geluk dat de naai- en breipiet het zo druk hadden! nu krijgen de muisjes pico bello kleertjes van de hulppiet!