vrijdag 5 oktober 2012

Vakantiewerk

Na alle mooie quilts, de herinneringen aan WO I en een tafel vol met aankoopjes rest mij nog om jullie mijn vakantie- werkje te laten zien. Ik neem altijd voldoende dingetjes mee want stel je voor dat je vakantiewerkstukje niet wil lukken of erger nog: voortijdig af is. Wat moet je dan beginnen?
Ik zocht dus thuis naar een maagdelijk lapje linnen... nou ja, het lapje in kwestie was oud en er zaten zelfs hier en daar vlekjes en zelfs een stopje in,
deed een graai in de garendoos en ging
'en route'. Dit keer had ik mijn speciale borduurlampje meegenomen en avond aan avond en ook in de 'verloren minuutjes' tussen ontbijt en weggaan bijvoorbeeld
borduurde ik, met de blote min aan mijn zijde
aan de vele lettertjes die op mijn patroon stonden.
Letter voor letter vorderde mijn lapje, langzaam want het oude linnen was wat stug en na verloop van tijd piepte er zelfs een
vogeltje op mijn lap. Als snel gevolgd door een tweede en daarna verschenen er vrolijke mandjes met Dingen
Gisteravond borduurde ik rechtsonder de laatste steekjes van de rand. Hier nog even de hele merklap:
Nu moet ik beslissen of ik dit lapje in laat lijsten of dat ik het afwerk met een zoompje. In dat laatste geval kan ik het nog eens meenemen om aan anderen te laten zien...wat vinden jullie?

29 opmerkingen:

Anoniem zei

Met een zoompje natuurlijk!
Ah Marcella, wat een mooi merklapje heb jij geboren laten worden tijdens je vakantie. Heel fijntjes met die afwisseling van steekjes, oude motiefjes en die pracht aan kroontjes. Ik vind het een schatje.

Maria.

marion zei

ik zie hier een schattig kleedje in voor op tafel. Het borduurwerk is prachtig

Phebe and Jane zei

Wat een mooi borduurtje. Dat heb je snel gedaan. Dat lampje neem ik ook altijd mee op vakantie. Je zal toch maar 's avonds geen goed licht hebben...
Groetjes,
Marian

Unknown zei

Hoi Marcella,
wat n prachtig lapje borduurwerk. Wat n idee om het op oud linnen te maken. Ik moet trouwens nog beginnen met mijn letterlap op kerklinnen maar ga het denk ik niet inlijsten. Lastige keuze, dat ben ik met je eens. Groets.

betty prins zei

Wat een schattig lapje heb je gemaakt, ik zou er een zoompje omheen doen, id om mee te nemen en anderen van te laten genieten, want in het echt is het vast nog mooier dan op de foto...

Conny's-blog zei

Wat een lief borduurtje heb je in je vakantie gemaakt, ik zou hem denk ik inlijsten en leuk plekkie geven. Maar als je geen plekkie weet kun je hem ook een zoompje geven en lekker iedereeen laten zien, nou dat word moeilijk he..............gr.COnny

Annelies zei

Een zoompje wat mij betreft en niet in laten lijsten.
Erg mooi Marcella.

ivoorwit.blogspot.com zei

Prachtig beschreven.
Het is ook een mooi werkje geworden.
Groetjes, Thea

Grit zei

Wunderschöne Stickereien.
Liebe Grüße Grit

Anneke zei

mooimooimooi
ik ben een slechte raadgever, bij mij gaat alles ONafgewerkt op een stapel...
leuk om je mooie huswif ook weer eens te zien, in vol bedrijf.

Evelyne zei

Wat een prachtige Huswife en het merklapje is ook al zo prachtig.
Ik zou er een zoompje in maken, niet inlijsten ,omdat ik de structuur van het linnen zo mooi vind en achter glas gaat dat verloren denk ik.
Wat voor lampje neem je mee ? Is het niet zwaar en zit er een loep aan?
Ik kan namelijk ook niet zonder loep.

Fijn weekend , Evelyne

KijkDaarIs zei

jeetje...wat en prachtig borduurwerk.....en je hebt er van die schitterende foto's van gemaakt...
een zoompje erin en dan in de kluis..en zo af en toe eruit halen om te koesteren..;0)))
werkelijk erg mooi....
Hele fijne dag!!

Jeanny zei

Dit is echt een snoepie geworden. Niet inlijsten lijkt me, dan kun je er nog van alles mee, zoals bijvoorbeeld meenemen....!
Lieve groet.

Noor zei

wat laat je een mooi borduurwerk zien, Marcella. Ik zou het niet weten vwb inlijsten of zoom, allebei de opties heeft zijn charme.
Fijne dag, Noor

BASJE zei

Ik zou je in in een doosje willen doen enz, enz Fijn weekend Basje

Made by Meet zei

Wat een prachtig lapje is dit geworden! Op die mooie foto's kan ik ook zien wat voor steken je allemaal gebruikt hebt, erg mooi! Ik zou er een zoompje in maken en later misschien inlijsten.
Fijn weekend, groetjes Meta

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend borduurwerk
Fijn weekeinden groetjes Joke

Chris zei

Je had je goed voorbereid op je vakantiewerkje, nou ja, werkje. Ik vind het meer een Werk. Prachtig Marcella. Maar dat je dat helemaal gedaan hebt in je vakantie, dat vind ik knap hoor!

Anny zei

Ik ga voor een zoompje! En wat wordt dat bijzonder op zo'n oud lapje. Ik maakte hem ooit... (was je er ook bij toen Kunst & Vliegwerk op de Open Dagen van de Pluktuin was...) en hij is ingelijst.

Gerard zei

Prachtig, leuk en mooie kleuren.
Ik vind een ingelijst borduurwerkje minder mooi. Je ziet de structuur van het linnen en de steken minder duidelijk. Dus kies ik voor een zoompje en zo nu en dan tevoorschijn halen om te bewonderen door anderen en jezelf!

Elza zei

Wat een schatje is dit geworden, zoompje ik ben niet zo van het inlijsten. Prachtig werk geworden en dat zo even tussendoor in de vakantie.

Monica zei

Wow, wat is dit weer een prachtige aanwinst van jouw mooie handwerken. Ik lees bij de vorige racties mijn idee ook al: zoompje, dan kan ik het ook wel eens in het echt zien :-).

Ria, zei

Je oude linnen lapje is heel goed besteed, Marcella. Prachtig! En nee, ik zou het ook niet inlijsten, hoe mooi het werk dan ook uitkomt aan de muur.... Je zou haast een soort van "kijkboek" gaan realiseren voor al je mooie creaties.
Werkzame vakantie gehad hoor. :)

Dieuwke Ploos zei

Wat een mooi patroontje. Ideaal om als klein projectje mee te nemen. Leuk dat je het op je blog hebt gezet om met ons te delen!
Zou je ons kunnen vertellen waar je het vandaan hebt, Marcella? Of wie het ontworpen heeft? Dan zou ik kunnen nagaan of het wellicht nog ergens te koop is.
Een hartelijke groet van Dieuwke

marcella zei

@Evelyne, ik heb zo'n klein draagbaar daglichtlampje zonder loep. Ooit voor weinig gekocht op een handwerkbeurs. Goed licht scheelt al een hoop met de zichtbaarheid en met gekleurd garen op 16 draads linnen kan ik alles prima zien.

marcella zei

@Chris, ik heb er eenmaal thuis ook nog hard aan gewerkt hoor :)

marcella zei

@ Monica, dan moeten we maar weer eens een dagje Delft prikken in de winter ;)

marcella zei

@ Dieuwke Ploos. Ik weet niet of het patroon nog te koop is, ik kocht het jaren geleden bij Kunst en Vliegwerk. Als je je adresgegevens even per e-mail stuurt (even in 'over mij' kijken rechtsonder) dan stuur ik je mijn patroontje op. Ik bewaar niet meer alles tegenwoordig ;)

lheurebleue zei

wow! wat heb jij hard gewerkt!
en toen ik die zeemeermin zag, sprong mijn hart op.
(ik heb ook altijd schrik niet voldoende handwerkspullen of leesvoer bij te hebben)